Einar Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Har litt lyst på det, 45mm eller .no . Hvis du har noe i den dur, kom med en pris, er en motor som bør gi en 160-170 gamp med dette og headers.. ev. bytting... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 har 2 doble 40mm weber med stående innsug til ohc jeg skal ta av.. sto på en ganske pigg motor, (store venturier - turtallsmotor..) følger med trakter og pipercrossfilter.. kom med bud!! Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Veit a faan jeg, men har egentlig nesten sikkert ikke råd. Det høres jo grett ut. Hater å si priser enten jeg selger ell vi kjøpe.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 hehe... samme her... hørte no snakk om opptil 2500kr tror jeg... trenger du mere deler eller?? Mulig jeg har en preppa topp hvis jeg ikke skal bruke den sjøl..... Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Har det på Granadaen, dvs. porta og plana, veit ikke å bra men funker. Åssen topp er det, hva er gjot mer spesifikt med den. Er redd jeg må bytte topppakning på sierraen, svetter noe sjukt, ny toppdekselpakning. hvis jeg tar a toppen så er det jo likegreit å få på en overhalt IS-topp, har en for handa for 500 da... Ha du en del peil på pinto? I Sierraen er det 205-blokk, er det samme råder og kanskje stempel som IS da, ell er det bare blokka. Er i allefall blyfritopp på den, P-merka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Is toppen er egentlig mye grommere enn en vanlig ohc topp. har noe større kanaler og er enkel å preparere/porte.. av forgassere så ville jeg satset på org rs2000 ekstra utstyr, dvs 2x44 idf webere med org luftfilter boks.. fint og passer bra og har grei størrelse.. elllers bør du ikke gå under 45 med liggende webere.. Kjøp en kent fr32 eller 33 kam... Fungerer fint..pluss en høytrykks/høyvolum oljepumpe.. da holder en smøringa igang hvertfall.. bruk org ford topp pakning eller kjøp en felpro pakning.. Kan godt bruke org 205 blokk bunndel. Sats på ca 11,5:1 i komp.. da holder det brukbart hvertfall...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Kjetilr Is toppen er egentlig mye grommere enn en vanlig ohc topp. har noe større kanaler og er enkel å preparere/porte.. Det vet jeg, derfor det hadde vært greit med en sånn en. Men på Granadaen er det trimkam, ukjent type, høvla å porta topp og for øyeblikket orginalgasser. Den drar ikke akkurat skinnet av pølsa, sierraen føles kjappere og mer langbeint. Men er javnt drag fra 2000 rpm og oppover, muligens til 8000 rpm, motoren har tidligere vært i 8300 rpm. Har begynt å løsne etter å ha stått lenge så komme nok mer, men kan jeg forvente mer på toppen med bedre forgasser-oppsett, dabber litt av på toppen og er jo ikke nok drag.... Åssen er det med headers til Granada 2.0 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 bruk grenrør som er beregnet til sierra.. helst ett 4-2-1 rør som går ut i 2 1/4".. de pleier på å være bra.. og mest riktig.. Orginal gasser er ikke brukbart på en trimmet motor.. Da kan du heller sette på en gasser fra en v6.. 38/38 eller hva de er .. gir litt mere bensin hvertfall.. men ingenting slår doble weber lyden...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 38DGAS skal vel passe rett på(3.0), ellers hørte jeg om en 2.8-gasser... Er ganske fin gasserlyd i den da, mangler luftfilter nå, må skaffe det da jeg kjører en del på grusveier. Er det større ventiler på IS, ser at injection-trimkam(KC34?) har mer løft enn gasser kam, elr er det andre ting. Men i Granadaen er det vanlig 2.0 blokk, maksborra vistnok, hvor mye kubbikk kan jeg regne med 2.1? Takker høflig for gode og seriøse svar fra begge to selv om det er delvis feil plass.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 tenker jeg setter på org 32/36 på min ohc, er så jævla tørst med de dobble... Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Er vel det burtopower anbefaler ved lett trim også, den beste av standard-forgasserene, innbiller meg at jeg harlike store porter, men det er en registerforgasser, så er vel bare innbillning, står det på forgasseren størrelsen på Venturiene? Lager en ny topic om forgasser å sånt jeg, har noen spørsmål og dette ligger nesten feil.... Teknikk.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Granada3.0GL 38DGAS skal vel passe rett på(3.0), ellers hørte jeg om en 2.8-gasser... Er ganske fin gasserlyd i den da, mangler luftfilter nå, må skaffe det da jeg kjører en del på grusveier. Er det større ventiler på IS, ser at injection-trimkam(KC34?) har mer løft enn gasser kam, elr er det andre ting. Men i Granadaen er det vanlig 2.0 blokk, maksborra vistnok, hvor mye kubbikk kan jeg regne med 2.1? Takker høflig for gode og seriøse svar fra begge to selv om det er delvis feil plass.... Is har samme ventilene.. sikkert en 93 borring eller no.. mange bruker 2.8 l stempler... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.