Gå til innhold

Hvor viktig er km standen når men skal kjøpe bil??

Ranger emnet

Mr.X

Hva har km.standen å si for deg ved bilkjøp??  

79 stemmer

1. 1. Hva har km.standen å si for deg ved bilkjøp??

• Har ikke noe og si så lenge bilen er i bra stand.
      35
    • Blir litt skeptisk vis det er høy km stand..
      29
    • Ville ikke kjøpt en bil med høy km stand.
      13
    • km stand hva er det?? er det hvor fort bilen går??
      2

Anbefalte innlegg

Kommer ann på om bilen er langkjørt, bykjørt, ungdomskjørt...osv....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest på hvilken stand bilen ellers er i! for kan ikke stole på km på en bukt bil...men en bil med lav km er uansett lettere å selge..selv om den kan være dårligere en en som er gått 1000mil lengre...er hvertfall slik jeg ser på det!:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Kommer ann på om bilen er langkjørt, bykjørt, ungdomskjørt...osv....

Hvordan veit du det da? selgern som sa det til deg?? mmmm:rolleyes:

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

Hvordan veit du det da? selgern som sa det til deg?? mmmm:rolleyes:

Om du kjøper en 2003 modell som har gått 200 000km så sier det seg selv...:rolleyes:

Samme gjelder om du ska kjøpe en bil fra f.eks Oslo.....sier selgeren at han bor å jobber i Tigerstaden så burde de fleste skjønne at bilen er bykjørt....:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fra hvilket land den kommer....

For når det gjelder motor så er det ARBEIDSTIMER som teller.... Km stand har noe å si på hjuloppheng lager og dempere. Alder teller på elektrisk på en "moderne" bil.

Men arbeidtimer og bruksområde har mest og si for hvor mye bil du har igjen.... Si at du ligger i femte og pendler i 130 i Tyskland... i løpet av en time har du dratt på bilen 130 km.

Hvis du sammenligner med en privatbil i Oslo, hvor mange timer har motoren gått når km standen har fått sine 130km?

For ikke å snakke om bremser girkasse dører og styring...

Næ... kilometer stand behøver ikke bety noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Om du kjøper en 2003 modell som har gått 200 000km så sier det seg selv...:rolleyes:

Samme gjelder om du ska kjøpe en bil fra f.eks Oslo.....sier selgeren at han bor å jobber i Tigerstaden så burde de fleste skjønne at bilen er bykjørt....:rolleyes:

men var det snakk om 2003 modeller da?? ikke at det var nevnt, men uansett så er det min mening etter hva jeg har erfart av mine kjøp...veit ikke dine kjøp jeg da men ser ikke ut som 2003!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

men var det snakk om 2003 modeller da?? ikke at det var nevnt, men uansett så er det min mening etter hva jeg har erfart av mine kjøp...veit ikke dine kjøp jeg da men ser ikke ut som 2003!:)

Her er det ikke snakk om noen spesefik årsmodell....

Men årsmodellen spiller jo en rolle hvis du skal se etter km.stand på bilen...

Hva ville du/dere valgt?

En 1983 modell som har gått 200 000km eller 2003 modell som har gått 200 000km?

Å her kommer hvilken type bil som det er snakk om!!

Er det en BMW eller en Skoda eller en Merce eller Lada? (ikke at jeg disser dere som har Lada eller Skoda, er bare et exempel)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er om bilen er 86modell f.eks og har gått 250 - 300 tusen Km, og man begynner å gasse på, om bilen er daukjørt,

begynner saker fort å gå i filler, forgassere er extra svake etter min erfaring.

Så jeg har litt delt mening, de største problemene er med motor og ikke så mye annet.

Så km stand er ikke så farlig om man ikke gasser så mye, men om man gasser mye går saker fort i filler. :)

81 Bmw M535 Turbo

87 Bmw 518

xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx

94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs

65 Dodge Coronet 318

82 Honda Civic 1.3

91 Ford taurus

86 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider