mono Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 ok, nå begynner jeg å bli rimilig irritert! tok ett nytt forsøk på å skifte viftereim og vannpumpe reim i dag...løsna bolten over og under dynamoen og fikk løs viftereima men så kom problemet, hvordan i heitestegampræva får jeg av vannpumpe reima??? må jo ha den av for å få av viftereima og det er vannpumpe reima som er mest slitt! har løsnet det som er av bolter rundt omkring men jeg får faen ikke løsnet denne jævla reima og jeg nekter og levere bilen inn for en så irriterendes ting som å bytte 2 forbaska reimer!! :mad: legger ved noen bilder, peik og forklar dere som kan det. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Etter det jeg husker så er det et lite helvette å få på dynamo reima, trangt som faen er det, også er det fjær belastet osv. Men du kan løsne litt på den øverste skruer også løsne den nederste på dynamoen slik at den kan beveges... Samme med servopump, den andre reima, der er den blanke skruen din på bildet stramme skruen, husker ikke helt hvor den andre sitter, men det er da bare å løsne litt og se om du finner ut hva det kan være, merker fort om det er rett eller feil skrue.... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 vifte/dynamo reima er ingen problem, og vet at denne blanke skruen skal løsnes, for jeg måtte bytte denne, taggene var ødelagte... har løsnet så og si alt jeg har sett av bolter men får faen ikke løs den jævla vannpumpe reima! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Kan du ikke bare ta av reimhjulet på vannpumpa, løsne på de 3 umbrako skruene som er der. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 prøvde å løsne umbrakoene også men de sto bare å spant... og uansett så hadde jeg nok aldri fått dem på igjen fordi reima er på sitt strammeste nå, og da blir det kinkig og få på en ny en :/ Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Den skal da ikke være no probem å få av.. Og dynamoen står helt på bånn?? Var ikke no problem på min, du gjør nok noe feil. Altså, den er veldig trang å få av.. Kan være. Men med dynamo i bånn, så drar du reima litt på utsia hjulet, så drar du hjulet rundt.. trur det var sånn jeg gjorde det. Tok den hvertfall på på den måten. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 altså nå jeg har dynamoen i bånn så er det bare viftereima som blir løs, ikke vann pumpe reima som ligger uten for (denn tynne) viss noen ikke fatta det. hvordan løsner jeg da den siste reima?? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 som jeg forklarte over.. Det er litt slakk i den vel, skjønte du hva jeg mente med å vri den på utsia hjulet?? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 det er ikke noe slakk i vannpumpe reima når dynamo presses ned, og du mener vel å vri/vrenge reima av hjulet? da er jeg jo like langt med å få på ny reim pga at den er kortere, må jo får justert hele greiene tilbake til det slakkeste? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Den var ikke mye slakk iden på min heller.. Det går det.. sett den nye på nede først, også vri den rundt som jeg har sagt.. Funka på min.. Litt stress var det. Men sånn er det når du skrur selv Du må ta i litt.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 hehe, men det SKAL være en bolt til en plass, noen som vet hvor den er? =) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Prøv som jeg sa da.. Unnskylkd meg, men er dynamoen i bånn på bildene?? Blir så forvirra av alle dissa vinklene du sitter i Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 din tullebukk.. Er jo servoreima du skal ha av nå.. Skru inn den lille igjen.. 17 eller 19mm skru den med tagger til andre enden.. Takk. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 ja dynamoen var i bånn da ja... for jeg fikk dratt av viftereima, jeg sitter ikke, ligger på hue :op Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 skru den med tagger til andre enden??? fatter ingen ting jeg nå, den med tagger løsnet vi... og den er 13mm ikke 17! servo reim, vannpumpe reim...samme faen, skal ha av den lille reima jeg! :D Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg