KingCamel Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Hei! Holder på å skal koble opp en kondensator i bilen nå og lurer på hvordan jeg skal koble opp dette når jeg har splittblokk. Kan jeg da bruke 1 ledning fra/til splitten for så å ta strøm ut fra splitten til forsterker? Har prøvd å tegne det opp slik jeg tenker. Veit ikke om det vil la seg gjøre på denne måten...? Det var også med et lite kretskort for opplading av kondensator, som jeg selvfølgelig ikke finner igjen, er denne nødvendig å bruke? Det er en RF kondensator det er snakk om. Håper på raske svar :) mvh Dag EDIT: Bildet ble lite, men det viser sånn ca. hva jeg mener. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Du kan gjøre det på den måten, men pass på at du ikke har så lange strekk på kablene. Når det gjelder det lille kretskortet, så skulle du nesten hatt dette, vet ikke om det følger med for å sikre at kondisen ikke skal ryke når du skal lade den opp, eller om det bare er for å unngå gnistring og slikt, har vært så mange teorier på dette, hehe.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Juni 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by Zetec Du kan gjøre det på den måten, men pass på at du ikke har så lange strekk på kablene. Når det gjelder det lille kretskortet, så skulle du nesten hatt dette, vet ikke om det følger med for å sikre at kondisen ikke skal ryke når du skal lade den opp, eller om det bare er for å unngå gnistring og slikt, har vært så mange teorier på dette, hehe.. Strekkene blir ikke lengra en 10-15 cm fra splittblokken til kondiss og forsterker.. Får se om jeg finner kortet da.. eller får lånt meg et.. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 du kan bruke en motstand eller feks en lys pære. det har jeg brukt før og det har funka bra. vet ikke ossen det er med rf kondis da.... Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Er bare å bruke en motstand ja, er jo bare for å hindre ett strømsjokk mot kondensatoren. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Fulgte med 100ohm motstand på en DLS-kondensator jeg hadde en gang i alle fall. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 har du ikke motstanden som følger med så bruk en prøvelampe eller lignende,... når pæra slutter å lyse er kondisen ferdig ladet opp. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juli 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 når jeg monterte kondensatoren min idag. (rf 1 farad med digital topp) så skjønte jeg ikke helt det der med kretskortet. så kobla bare rett opp uten å teste med kortet. da gnistra det litt på polen ved batteriet idet jeg satte på ringskoen, men så ble det bra. Prøvde så etterpå å koble til det kortet, men fikk ikke no lys på d osv. Ble kondensatoren lada opp når jeg kobla til batteriet når d gnistra da eller? Det virker no som den funker ihvertfall. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Xplod når jeg monterte kondensatoren min idag. (rf 1 farad med digital topp) så skjønte jeg ikke helt det der med kretskortet. så kobla bare rett opp uten å teste med kortet. da gnistra det litt på polen ved batteriet idet jeg satte på ringskoen, men så ble det bra. Prøvde så etterpå å koble til det kortet, men fikk ikke no lys på d osv. Ble kondensatoren lada opp når jeg kobla til batteriet når d gnistra da eller? Det virker no som den funker ihvertfall. Bare å koble i fra og måle det... Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by oleoleole Bare å koble i fra og måle det... koble fra kondensatoren og måle spenninga på den? Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Xplod koble fra kondensatoren og måle spenninga på den? Japp. Den skal være ~lik spenninga på batteri naturlig nok. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Eller slikk på polene àla det en gjør for å teste om 9v batterier funker :D Neida, for all del. Ikke gjør det, hehe :D Bruker å kople opp ett 9v batteri for å sjekke hvilke kabler som skal hvor om jeg ikke husker det i all kabelsalaten, tester bare enden av kablene, et voila så kjenner jeg hvilken jeg har med å gjøre. Tipsa en kompis om dette, men han brukte i sin store klokskap et gammels sarva bilbatteri han hadde stående da 9v batteri ikke var å oppdrive. Resultat: Brannsår på tunga og fæl lespende bannskap :D Han blir fortsatt endel mobba for det stuntet der :P Nesten på linje med han som fikk beskjed om å hente grønt øyemål, leta i en halvtime, men ikke fant det :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by jalla Eller slikk på polene àla det en gjør for å teste om 9v batterier funker :D Neida, for all del. Ikke gjør det, hehe :D Bruker å kople opp ett 9v batteri for å sjekke hvilke kabler som skal hvor om jeg ikke husker det i all kabelsalaten, tester bare enden av kablene, et voila så kjenner jeg hvilken jeg har med å gjøre. Tipsa en kompis om dette, men han brukte i sin store klokskap et gammels sarva bilbatteri han hadde stående da 9v batteri ikke var å oppdrive. Resultat: Brannsår på tunga og fæl lespende bannskap :D Han blir fortsatt endel mobba for det stuntet der :P Nesten på linje med han som fikk beskjed om å hente grønt øyemål, leta i en halvtime, men ikke fant det :D Blir som han som skulle hente en tom bøtte med vakuum som ikke fant vakuumet:D Og kjærringa som skulle kjøpe grønn overledning. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 eller hente en bøtte med steam...... Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.