Gå til innhold

kjøpe anlegg

Ranger emnet

oorzako

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe dette her:

Sub: Pioneer TS-W5000SPL

Fors: Power Acoustik A3000DB

Spiller: Pioneer DEH-P8600MP eller Pioneer DEH-P9600MP

har søkt på andre forum, og etter det jeg har lest så skal PA`en klare å drive PIoneer`en ganske fint, men det jeg lurer litt på om noen har en anelse hva kondensator som må til for å gi liv i dette monsteret? noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om du har strøm nok til dette her... Liten vits i kondensator hvis ikke strømtilførselen er god nok... hvis den er det så hadde jeg kjøpt en 5 farad fra Soundstream. Liten prisforskjell fra 2 til 5 farad... eller kjøpt en 20 farad for den ser mye bedre ut :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oorzako

har tenkt å kjøpe dette her:

Sub: Pioneer TS-W5000SPL

Fors: Power Acoustik A3000DB

Spiller: Pioneer DEH-P8600MP eller Pioneer DEH-P9600MP

har søkt på andre forum, og etter det jeg har lest så skal PA`en klare å drive PIoneer`en ganske fint, men det jeg lurer litt på om noen har en anelse hva kondensator som må til for å gi liv i dette monsteret? noen forslag?

Helt ærlig, hva skal du med så pass heftige spiller, når du har valgt en bass som overhode ikke ikke kan spille musikk. Bassen er en meget habil DB bass, men det er også alt. Det var jo også Pioneer sitt mål med bassen. Finnes alternativer som er mye mye billigere, som spiller i en helt annen klasse. Skal du drive med DB drag, så har du selvsagt valgt ett element for jobben, men da er jo ikke behovet der for så heftig spiller.

Bare ment som velmente tips.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojj.. jeg må bare beklage, men jeg ser jeg glemte å skrive opp lillebroren også..

hadde tenkt på 2stk av lillebroren heller; Pioneer TS-W2000SPL og mye tyder på at jeg går for de (skal visst være ganske gode)

jeg har sett på noen kondensatorer selv:

Power Acoustik PC.20C og Power Acoustic PC.5C

og som navnet tilsier den ene er 5 farad og den andre er 20f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojj.. jeg må bare beklage, men jeg ser jeg glemte å skrive opp lillebroren også..

hadde tenkt på 2stk av lillebroren heller; Pioneer TS-W2000SPL og mye tyder på at jeg går for de (skal visst være ganske gode)

jeg har sett på noen kondensatorer selv:

Power Acoustik PC.20C og Power Acoustic PC.5C

og som navnet tilsier den ene er 5 farad og den andre er 20f.

For å si det slik, lillebroren er absolutt ikke noe bedre. En kompis av meg har en slik, og det låter overhode ikke bra. Han hadde en billigere bass fra Pioneer før, og den var f.eks vesentlig bedre lydmessig, men var ikke fult så oppegående mekanisk, så den gikk dunken.

Begge disse kondensatorene, er gode nok i massevis til ditt bruk.

Hvorfor ikke gå for en Power Acoustik bass også, så kjører du fullt oppsett?

Tror det vil være et bedre valg lydmessig.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å gå for 2stk Power Acoustik MOFO-12, men det er ca 1 måned og halv annen til jeg tar spranget ut og kjøper... bilen må inn til eu-godkjenning så jeg kjøper anlegg etter det..

Power acoustk er jo et velkjent "mye-for-pengene" merke, og har endel interessante produkter. Dem har jo også kommet seg litt på design siden i det siste, så jo ikke akkurat lekkert ut før.

Skulle du ville lukte litt på andre merker, finnes jo alltids Soundstream.;) :D

ha ha ha

Neida, har du et ønske om å kjøre med PA så satts på det du.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider