vagen Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Du har de som bygger motor, som ikke skjønner seg på de som bruker penger på å style bilen. Så er det de som styler opp bilen, og har ikke råd til motor, pga stylingen er så dyr, men skulle gjerne hatt mer hk. Så er det de som bygger stereo, som kanskje har råd til litt styling, men får aldrig cash til motor. Så har du de med for mye penger, som har råd til alt ;) også har vi alle vår egen mening om hva som er "best" å gjøre med en bil. så en meningsløs diskusjon kan drives i evigheter (jippi). men det aller beste i hele verden, det som gjør meg varm innvendig, er når folk som selv kjører en bil verdt ca 200.000kr mindre enn din egen, kommer bort til deg når du er ferdig med å style bilen din, og kommenterer: skal du ikke trimme den da/få deg en ordentlig motor også? Jojo, såklart - har en endeløs brønn med penger jeg. Unnskyld at jeg ikke har fått motoren med de 1000hk'ene før du så bilen. virkelig lei meg. *ARGH!* Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 alternativ 5: lage/kjøpe en bil som e _skikkelig_ god å kjøre (SKIKKELIG god å kjøre), og så velger du av alt 1-3 etter smak.. hadde en bil som eg synes var fin og se på, men ikkje faen om den var god å kjøre.. var ikkje stylet då, men det var likevel utseende over kjøreegenskaper (som igjen sier litt om kjøreegenskapene:P) no har eg en bil som e ok å kjøre, men hadde byttet suben mot at den ble helt "mercedes" å kjøre.. drømmer om en bil som e sinnsykt god å kjøre (bare deilig, sånn at du ikkje får lyst å gå ut av den), med diskret styling(dvs ikkje overdrevet:P), bra anlegg og rimelig sprek motor.. dvs alternativ 4 + mitt eget alternativ 5 Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 jeg kjører linja med at "hjelper det ikke på kjøreegenskapene eller på antall hester, så skal det ikke være der" styling som bare pynter er bortkasta tid og penger. jeg tenker som en ingenør. funksjonalitet framfor form. ser det bra ut, så er det bare en bonus thumpsup Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Jeg er stereoanleggsfreak jeg skal innrømme det med en gang.. Jeg fant en bil som jeg syntest var veldig pen når den var original og kjøpte den utgaven som hadde såpass mye hest at det skulle rekke i lass å dung for meg. Valget ble en BMW E34 525, med 192 hK originalt. Stereoanlegg hadde jeg fra gamlebilen , dette ble solgt å kjøpt inn nytt å bedre etter noe sparing. Når sommeren kom, tok jeg feriepengene å kjøpte inn styling (jeg kjøpte den med de felgene jeg ville ha) og klabbet på bilen og oppgraderte den fra pen til penere (i mine øyne såklart) , og jobbet videre me anlegget innimellom. Neste sommer kom , så tok jeg feriepengene og omlakkerte bilen og kjøpte de siste komponentene til stereoanlegget for å få det råeste av det råeste. Jeg har enda ikke brukt en eneste krone på trimming , siden jeg synes dette smaker merr en hva det koster. Skulle jeg trimmet bilen hadde det enten blitt turbo (pga dump-valve lyden og den RÅ effektøkningen) eller strørre motor. å begynne med kvassere kammer og effektanlegg er penger ut vinduet med mindre du har den største motoren (eller en ny motor koster i nærheten av 1 mill $, noe de ofte gjør på nye biler). Ser ikke vitsen med trimming. Iallefall ikke på en slik bil. Skal jeg trimme noe virker en E30 som et gøyalt alternativ å stappe turbo i :) Men altså først anlegg , så styling så trimming blir mitt svar. Det ultimate er som alle andre sier , alternativ 4. Men da må det være med ptttshh lyd-såklart :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg