Gå til innhold

Styling fra Sverige

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hola!

Snakket med tolla i forrigårs jeg. De sa som følger.

De du kjøper det hos i utlandet. I ditt tilfelle Sverige. Må trekke fra momsen sin (da det er eksport). Hva momsen i sverige er veit jeg ikke. Men jeg har på følelsen at det er bare en mail forespørsel unna =) Eventuelt ring den svenske ambasade på telefon : 24 11 42 00

Du må betale 24% moms på dette inn i landet. (pluss fraks seff)

Tjolahei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWfanatic

hvis jeg ikke er helt på jordet er svensk moms 25%

eller var det kanskje dansk... :p neida, er rimelig sikker på at den er 25%.

Joda den er på 25%

Tatt fra http://www.realcar.se :

Priser

Alla priser på vår websida är inkl. svensk moms. För att räkna ut ert pris dra av 25 % på alla priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tjab

Alla priser på vår websida är inkl. svensk moms. För att räkna ut ert pris dra av 25 % på alla priser [/b]

Men da tror jeg du må tolle inn varene i Norge...tror ikke de trekker fra det i butikken. (Skal ikke si det helt sikkert, men det gjør ingen andre svenske butikker jeg kjenner til, og jeg bor nesten på grensa)

I så fall blir det -25% svensk Mva og +24% Norsk Mva...ikke så mye å spare på det...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tjab

Hola!

Snakket med tolla i forrigårs jeg. De sa som følger.

De du kjøper det hos i utlandet. I ditt tilfelle Sverige. Må trekke fra momsen sin (da det er eksport). Hva momsen i sverige er veit jeg ikke. Men jeg har på følelsen at det er bare en mail forespørsel unna =) Eventuelt ring den svenske ambasade på telefon : 24 11 42 00

Du må betale 24% moms på dette inn i landet. (pluss fraks seff)

Tjolahei!

Ehhh hva er vitsen med å bytte moms da? Var i Sverige for 2 år siden å henta 2 combat kit til Mondeo. Ikke noe problem å rase rett gjennom tollen uten å bli stoppa :D Må nevne at på den turen så kjørte jeg med en STOOOR Statoil tilhenger.

Å på toppen av det hele sparte jeg 4000 spenn pr kit i forhold til prisene hos http://www.tuning.no (men ser nå at de har redusert sine priser med 2000 spenn, men likevel det er penger å spare med å handle fra Sverige). Vil også anbefale RealCar på det varmeste, kjapp leveing å ikke noe problemer med hjelp over telefon.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Alt skal momses inn, uansett om det er i butikk eller fra privatperson. Mange bildeler er imidlertid også tollbelagt.. Svenske momsen er 25% og Norske er 24%, så man kan i praksis trekke fra 1% på kjøpesummen. Men for å ordne opp i moms og toll er det ett evinnelig hav av forskjellige personer i tollen på begge sider man må snakke med.. Svenske momsen får du igjen på svensk side, mens norsk moms må betales på norsk side. Belag deg på noen timer i kø hos de forskjellige instansene.. Det er bedre å heller dele opp kjøpene i sverige og slippe papirmølla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider