Gå til innhold

Rense innsprøytningsdyser?

Ranger emnet

Finepix

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd sånn middel til å ha i bensinen for å rense dysene? Funker det, og i såfall hvilken type/merke?

Eller bør dysene byttes? Hvor mange km tåler en dyse ca før den er gåen? Bilen går ujevnt/lavt på tomgang, og rykker litt ved konstant turtall. Ved aks/pådrag går den rent...

Trodde det var plugger o.l , men nå er det meste byttet og bilen går like dårlig...:(

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dysene gamle er det liten nytte i å rense dem. Det er nålen i dysa som slites, og da er det ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe nye. Annbefaler deg å ta en test på dysene. Gjorde det selv nettopp, og fikk bekreftet at dysene ikke ville klare å levere noe særlig mengder med bensin, samt at forstøvingen var dårlig. Dette på tross av at bilen gikk 100% fint før. Kunne med andreord blitt for lite suppe etterhvert:eek:

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vel, da har jeg prøvd dette dyserensemiddelet, og resultatet er ikke gledelig! Merket vel litt forskjell kanskje, men til det verre...

"Dysespesialisten" fra Ørsta som tidligere var nevnt har jeg fått tips om å holde meg unna, så da gikk turen til Volvo for å få pris på nye: 8400,- !!:eek:

Kjipt å måtte bruke så mye penger på kjipe orginaldeler, så er det noen som har et tips?? Noen som tilfeldigvis har, eller vet om noen brukte? Noen som vet om jeg kan finne tilsvarende dyser på en annen bil?

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider