p10 Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Jeg har problemer med temp.måleren for kjølevannet på P10en min. Viseren i instrumentpanelet viser aldri mer enn halvveis opp på måleren... Som regel ligger den midt mellom halv (rett ut på måleren) og kvart ( 1/4 opp på måleren). Jeg har tidligere gått ut ifra at det var noe feil i kjølesystemet som gjorde at temperaturen ikke ble høyere (f.eks ødelagt termostat). Men nå har jeg byttet til ny termostat og jeg har fortsatt det samme problemet. Det rare er at det virker som om motoren blir varm selv om viseren i instrumentpanelet ikke viser det! Hvis jeg lar bilen stå og gå på tomgang en stund så starter kjøleviften. Men viseren står da rett ut, altså langt fra den røde streken på måleren... Er det noen som har peilig på hva som er galt? Liker ikke å kjøre med et instument som viser feil. Hvis jeg skulle bli fri for kjølevæske eller få problemer med kjølevifta uten at jeg var klar over det, ville jo motoren smelte til en liten metallklump før viseren i instrumentpanelet kommer opp på rødt!!! :-) Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 høres riktig ut for meg. før så sto viseren akkurat likens som din, men nå står den ca. på 3/4 hele tiden, uannsett om tomgang eller kjøring. koker motoren over, eller er det bare at vifta starter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juni 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Nei den koker ikke. Det virker som om kjølesystemet virker som det skal, bortsett fra at måleren i instrumentpanelet viser feil. Det som bekymrer meg er at hvis det skylle oppstå feil i kjølesystemet så vil ikke jeg oppdage det før det er for sent siden måleren min ikke er riktig! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Nå har jeg ikke no erfaring med nissan, men jeg synes bilen din og måleren din høres rimelig normal ut jeg.. Den skal helst ligge midt på skalaen ved normal driftstempratur.. Rundt 90 grader, så jeg synes det høres ut som at føleren din funker jeg.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Den skal stå rett ut. Det gjør min også Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 hehe altså hvis jeg forstår forklaringen din rett så er jo alt rett som de sier over her.. Hvis du forventer at måleren skal gå nesten til rødt før viften starter så er det ikke bilen det er noe feil med. En motor ska ALDRI gå over 90-100 grader. Det er det man har viften til. Rødt på Primera er vel 120 grader tror jeg Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Min står alltid på 2/4. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juni 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Okei... godt å høre at alt virker å være som det skal være! Jeg sammenliknet bare med de bilene jeg har hatt før og der har temp.måleren alltid stått mye høyere! Takk for hjelpen! :) Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg