Gå til innhold

p10 gt fanger..??!

sirsnare

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg, enkelt og greit,HVA er forskjellen på frontfanger`n orginalt på en Primera P10 GT, og på en SLX?!Har lest litt igjennom diverse poster her nå,men finner ikke helt ut hva som egentlig er forskjellig`??Er den lavere/større?Blir det egentlig noe særlig forskjell om jeg setter på en orginal gt fanger på min slx??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det P10 eller P11 du lurer på?

De første årene P10'en ble produsert, hadde LX/SLX denne typen frontfanger . Gt-utgaven så slik ut . Forskjellen er som du ser den nederste delen av fronten. Gt-utgaven har en leppe med ventilasjonshull som stikker fram, mens LX/SLX-fronten ikke har denne leppen.

Senere kom også LX/SLX/SRi med Gt-fronten, er ikke sikker på når de byttet fronten, men jeg har sett en 95-mod P10 LX med Gt-fronten.

Det finnes 2 forskjellige utgaver av Gt-leppa; en med ett ventilasjonshull og en med tre (og det er vel denne utgaven som er den originale Gt-fronten, den med ett hull kom på LX/SLX-utgaven, tror jeg), men bortsett fra denne forskjellen så er formen lik på de to frontene.

I tillegg til fronten var det sideskjørt og en litt annerledes bak-støtfanger på Gt-utgaven, men disse kom også på LX/SLX/SRi utgavene når de fikk Gt-fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mirus

Med det samme vi er inne på temaet: Laguna leppe?

Er det en leppe fra Renault som er populær å lime på LX/SLX fangerne?

Go for it! lime, skruer you name it. Det holder med å skru leppa på frontfangeren. Det hjelper med look'n...

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det P10 eller P11 du lurer på?

HVA er forskjellen på frontfanger`n orginalt på en Primera P10 GT, og på en SLX?!

En P10 ja..

Jaja,har jo sett en gt-fanger og en slx fanger,men kommer det til å bli noe forskjell på bilen min??Eller er det så og si helt like?Untatt de luftehulla til girkassa eller bremser eller hva det nå enn er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

En P10 ja..

Jaja,har jo sett en gt-fanger og en slx fanger,men kommer det til å bli noe forskjell på bilen min??Eller er det så og si helt like?Untatt de luftehulla til girkassa eller bremser eller hva det nå enn er...

Ja, en viss forskjell med tanke på at gt-fangeren ser tøffere ut og er litt lenger i høyden(Extra leppe som den kalles). Good for you!:)

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

En P10 ja..

Som ble sagt er det en ekstra "leppe" på GT/SRi (SLX/LX etter 94), det er denne som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider