Gå til innhold

G-Racing: Ford Mondeo Si Sport - Mondeoen Min

Ranger emnet


G-Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by G-Racing

siden 'resonator boksen' er der må den jo ha en tenkt funksjon å hva er det? men jeg vil altså ikke merke noen forskjell om jeg fjerner den?

 

er ganske populært å fjerne den ja..

eneste den gjør er å dempe lyden fra innsuget!

vil få bedre luftstrømning og mer lyd :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for info jackpot ska fjerne den fort som.. hehe vil ha mer lyd =)

 

glx-rider: kjøpte filtret hos bilextra, kosta i overkant av 700 kr, du trenger ett filter som har en diameter på 85 mm så er det bare så smekke det rett på flensen :D har egentli ikke merket noen stor forskjell akkurat.. er jo bare ett luftfilter kan ikke forvente allverden, men litt grommere lyd, og litt kjappere på turtall.. :rolleyes:

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G-Racing

takk for info jackpot ska fjerne den fort som.. hehe vil ha mer lyd =)

 

glx-rider: kjøpte filtret hos bilextra, kosta i overkant av 700 kr, du trenger ett filter som har en diameter på 85 mm så er det bare så smekke det rett på flensen :D har egentli ikke merket noen stor forskjell akkurat.. er jo bare ett luftfilter kan ikke forvente allverden, men litt grommere lyd, og litt kjappere på turtall.. :rolleyes:

 

Jeg merket stor forskjell på drag..

Har vel og merke komplett innsugskitt da.

 

Men kommer jo ann på åssen motor man har i bilen da, hehe..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

Jeg merket stor forskjell på drag..

Har vel og merke komplett innsugskitt da.

 

Men kommer jo ann på åssen motor man har i bilen da, hehe..

 

Hvor mye ga du for hele kittet da? var det no pes og montere el? kjenner 2 l min må komme sg litt c..

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by glx-rider

 

Hvor mye ga du for hele kittet da? var det no pes og montere el? kjenner 2 l min må komme sg litt c..

 

Lett å montere, det som er noe dritt er å fjerne alt det gamle..

 

Komplett kitt havnet vel på 2700kr tror jeg..

 

Men er gjort endel mer med min maskin da, så er ikke helt orginal heller..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G-Racing

Zetec: hva består det innsugskitt'et av da? sitter jo da en 2 liter i min.. du har ikke noen bilder av motor rommet foresten? :)

 

Innsugskittet er custombygd, ikke at det er så vanskelig altså ;)

 

mondeo_filter3_stor.jpg

 

Flere bilder finner dere på

Bilteknikk.net

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. hvordan blir det med veivhusutluftningen når slangen er koblet sånn? jeg tenkt på å kjøp et lite luft filter å sette på den slangen jeg.. :rolleyes: får kjøpt dette hos bilxtra

ser foresten at du har fjernet den "boksen" som sitter over innsuget, kan man bare fjerne den også? ford må jo ha kastet bort masse penger på å laga plast bokser man ikke trenger ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G-Racing

ehm.. hvordan blir det med veivhusutluftningen når slangen er koblet sånn? jeg tenkt på å kjøp et lite luft filter å sette på den slangen jeg.. :rolleyes: får kjøpt dette hos bilxtra

ser foresten at du har fjernet den "boksen" som sitter over innsuget, kan man bare fjerne den også? ford må jo ha kastet bort masse penger på å laga plast bokser man ikke trenger ;)

 

hehe, er mye som går bort når jeg handler biler da, mye unødvendig dritt her og der ;)

 

Vet ikke om bilxtra har dette, jeg bygde mitt hos AutoPower i Arendal,

veivhusutluftingen har ingen problemer med å gå inn der, men jeg vurderer å lage en liten U-sving på den, slik at det ikke spruter mer olje enn det må ned i innsuget igjen..

 

Er en dyr løsning da, det T-stykket der koster 550kr, så er billigere å bare ha ett eget lite filter på tror jeg, men det er også noen som har sagt at det skal gå oljestøv til innsuget, slik det var koblet før altså, inn i bunnen på filterboksen.

 

Men man merker ikke noe særlig forskjell på sportsfilter før man får slikt komplett kit som jeg har, da både merker du og hører det veldig godt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går for å kjøpe meg det lille filteret jeg hehe, så skal jeg få fjerna den resonator boksen, tenkte jeg skulle prøve å finn meg et passende rør å sette inn i stede :)

 

men kunne jo ikke komme mye olje støv til luftfiltret før.. ligger en egen liten "svamp" over der slagen kommer inn..

 

men hva er det egenli som er i den "boksen" over innsuget da?

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår