ClusterOne Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Skal kjøre nordover om kun kort tid, og er litt usikker på om jeg skal velge våre trauste norske veier med 60 og 80 sone, fjelloverganger og fotobokser - eller om jeg skal kjøre Sverige nordover med flat mark og 110. Er da litt usikker på hvilken rute jeg skal ta, hvor i norge jeg skal krysse grensen og hvilken vei jeg skal følge. Kjører fra Oslo og skal til Harstad, så jeg blir eventuelt å krysse tilbake til Norge på Bjørnefjell eller i Saltdalen. Noen av dere som kjenner til denne ruten og kan beskrive den for meg? Er den å anbefale og hvor lang tid brukte dere sånn ca? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Originally posted by ClusterOne Skal kjøre nordover om kun kort tid, og er litt usikker på om jeg skal velge våre trauste norske veier med 60 og 80 sone, fjelloverganger og fotobokser - eller om jeg skal kjøre Sverige nordover med flat mark og 110. Er da litt usikker på hvilken rute jeg skal ta, hvor i norge jeg skal krysse grensen og hvilken vei jeg skal følge. Kjører fra Oslo og skal til Harstad, så jeg blir eventuelt å krysse tilbake til Norge på Bjørnefjell eller i Saltdalen. Noen av dere som kjenner til denne ruten og kan beskrive den for meg? Er den å anbefale og hvor lang tid brukte dere sånn ca? Den beste veien er å kjøre som følger: E6 fra Oslo til Stange omtrent, der følger du skilting til Elverum. Kjører til Myklegard, følger videre mot Elverum (høyre), og i det andre lyskrysset du kommer til (ligger 2 stk rett etterhverandre) tar du av til Rv.3 (venstre), mot Trondheim. Du skal da kjøre Rv.3 i 286km til du kommer til Ulsberg. Ulsberg som du kommer til er egentlig stort sett et kryss, der tar du svakt mot høyre, og kjører til Trondheim, du er nå på E6. Like før selve Trondheim følger du skilting mot Narvik, fra avkjøringen som gjør at du kjører rundt Trondheim istedetfor gjennom skal du kjøre ca 788km på E6. Så kommer du til Bognes, der skal du ta ferge over til Lødingen. Der skal du holde til venstre og kjøre ca 2km, så tar du til høyre inn på vei 823 og holder deg der i 4,5km. Så skal du fortsette på E10 i 48km, før du svinger til venstre inn på vei 83 som du kjører 26km. Du er nå i Harstad. Gitt at du har en bil som bruker ca 0.9 liter på mila, og en bensinpris på 9,50kr/liter vil du bruke ca 1200,- hver vei. Den totale distansen hver vei er på 1370km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Juni 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Altså, jeg har kjørt Oslo - Harstad i gjennom Norge x antall ganger, både E3 og E6 Det jeg lurer på er hvor skal jeg kjøre når jeg kjører Sverige nordover. Og lønner det seg? Forøvrig takk for at du tok deg tid til å skrive så detaljert om den norske ruten :) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg