Hawkon Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Noen som vil hjelpe meg med det (u)fine feilsøkinga? Bilen er en '86 nissan bluebird sr turbo (prosjektet mitt) som har fått bytta motor.. (fra 2 liters gasser til 1.8i turbo) - hele ledningsnettet er byttet med andre ord. Noen som har en fin fremgangsmåte å få sjekka ut feil her på? Systemet ser noenlunde slik ut (beklager for dårlig tegning): hvordan måler man f.eks at coil gir strøm? kan man også sjekke det fra ECCS enheten? (kan scanne inn koblingskjema hvis noen vil hjelpe meg og har sett en CA18ET e.l system før) :rolleyes: EDIT: kan en moderator legge til modem warning i tittelen min, takk? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 setter en plugg inn i den som går på fordelerlokket :) og holder den til metallet så ser du det (ikke få støt da) ellers så kan du jo måle spenningsfall i hele kretsen.. tenninga må da være på :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 ok, så det funker å 'stappe' en plugg inn i den som kommer fra coilen for å se om den sparker? er det mulighet til å gjøre noe lignende før coilen, fra de 3-4 ledningene som kommer fra hovedskjøten? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 nei. for pluggen trenger høyspent veitdu ;) men du kan jo spenningsfall måle :) funker jo fint :) bare bruke et voltmeter elsn Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 hmm, kom på her at høyre frontlykt og blinkersen ikke funker.. kan dette ha samsvar med hovedskjøten? kanskje det er en dårlig kontakt en plass... får jeg ikke noe til, så tenker jeg på å legge ledninger rundt hovedskjøten fra coilen til ECU'n og IGNITION manuelt, se om det hjelper... blir kanskje enda mer knot og mer feil men :rolleyes: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 annbefaler deg å få hjelp av noen som har peiling på motoren. og at du burde ha bøker og alt forran deg :) det burde hjelpe :),, men du kan gjøre mye med spenningsfallmåling Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 har skjemaer og alt til denne motoren... tegninga over gjorde jeg selv ut fra hodet. dobbeltsjekka etterpå med haynes og det stemte ganske bra. mener jeg har OK peiling på denne motoren og det elektriske, men har litt dårlig tålmodighet til å drive å feilsøke lenge uten fremgang :rolleyes: derfor jeg spør her om det finnes en god måte å gå fram på, og hva jeg bør se etter ettersom jeg aldri har testa/fikla med tenninga slik som dette før.. kjenner vel knapt noen som har tukla med denne type bil/motor heller... er vel den eneste som har gått så langt inn i kjerra i mils omkrets :( Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 nei jeg har heller ikke noe peil på det :P eneste tipset jeg har er å skjekke om det i detheletatt kommer frem strøm. med å feilsøke med spenningsfall måling.. ellers aner jeg ikke.. sorry! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Husk på at straumen(A) går gjennom ledningane, mens spenninga ligg over motstandane/brudd/belastningane. Over ein kabel, skal du normalt måle ca 0V Noko meir, kan bety brudd. Dette over ein kabel altså. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Huff, føler med deg, har samme problemet med cherryen..:( Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Er det Hallgiver på denne bilen? Eller er det av gamle greiene med stift osv..?? Min bil var død, ingen strøm til pluggene, og da var det hallgiveren som var problemet.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 wtf er hallgiver? :rolleyes: har gått over ledninger fra coil/giver til hjernen i dag, fant èn ground som ikke var jorda.. hjalp lite dog. hva med diverse sensorer? om f.eks tenningsbanksensoren ikke er påkobla og slike ting, vil da hjernen nekte å sende gnist? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Hawkon wtf er hallgiver? :rolleyes: har gått over ledninger fra coil/giver til hjernen i dag, fant èn ground som ikke var jorda.. hjalp lite dog. hva med diverse sensorer? om f.eks tenningsbanksensoren ikke er påkobla og slike ting, vil da hjernen nekte å sende gnist? Hallgiveren sitter i fordeleren, og er tilkoplet en føler nede på veiva (?). Når svinghjulet går rundt, får hallgiveren signal, og fordeleren gir en runde, så gnist blir fordelt til pluggene. Regner med fordeler lokk og rotor er i ok stand også... Går det en kabel med tre eller flere ledninger inn på fordeleren din? (Foruten tennpluggene).. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 tror det går 3 + jord eller noe under til fordeleren ja.. disse går sammen med ledninger for dyser o.l tilbake til ECCS enheten Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Nå vet ikke jeg hvor mye likheter det er mellom motoren i sneglespiseren min og hiroshima turboen din, men jeg prøver meg på et tips for det... På min bil hadde jeg samme problemet som deg. Ingen gnist. Jeg fant ut at det var tenningsmodulen som var gått til helvete. Den sitter oppå fordeleren og har en plugg med 3 stikkere inn på seg. Den gir signal til coilen om når den skal gi strøm (var sånn jeg skjønte at det funka ut i fra det jeg hørte av diverse eksperter), eller så var det at den skulle forsterke strømmen in til coilen. Den har uansett noe med strømmen inn på coilen å bestille. Bytta denne, og alt funka som F.... Fordeler og tenningsmodul på pegåtten min er av merke bosch hvertfall. Kan ikke du ta bilde av fordeleren din osv så kan jeg se om det er samme som på min bil. Muligheten er tilstede. Kan du sjekke hvor mange stikkere det er på den pluggen som går INN på coilen din? Stikkere betyr kontakter i tilfelle du lurte. Bare jeg og fetteren min som er litt glad i å si det... ;) Edit: Du kan sjekke om det kommer strøm INN på coilen ja. På min coil går det en plugg med 4 stikkere på inn på coilen. 1 med +, 1 med - og 2 til som sikkert er fra tenningsmodulen. Hvertfall en av de vil jeg tro. Ta et voltmeter og sjekk om det er 12v tilstede der det står + på den pluggen. Ta gjerne et bilde av coilen din og, så kan jeg se om du har noe tilsvarende. Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.