Mew Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by Mirus Kan det stemme at lakkoden min er AH2 G? Nesten AH2. G'en er intriør koden etter hva jeg har hørt. Husk å skjekk at det er utvendig lakk og ikke motorrom lakken. Fordi det er nemlig samme kode, men forskjellige blandingsforhold av malingen. De dreit seg ut på det når kompisen min handla lakk til primeran sin... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by PrimeraSRI Den er ikke lik. Men vi har den saken i midten. http://memimage.cardomain.com/member_images/4/web/388000-388999/388061_13.jpg Den ser ikke ut til å være så veldig ulik i formen. Jeg skal ta bedre bilder da jeg har lakkert og montert den så er det lettere å sammenligne. Primera Nesten AH2. G'en er intriør koden etter hva jeg har hørt. Husk å skjekk at det er utvendig lakk og ikke motorrom lakken. Fordi det er nemlig samme kode, men forskjellige blandingsforhold av malingen. De dreit seg ut på det når kompisen min handla lakk til primeran sin... OK, takk for tipset. :) Jeg skal handle inn lakk i morgen. Ca hvor mye lakk trengs for å lakke spoileren, speilene og lyktelistene? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Det fantes to typer av AH2, en mørkerød, og en enda litt mørkere rød. Jeg har den mørkeste. Kjøpte med noen bokser, klarlakk og pussepapir og dro bort til en god venn av meg som var villig til å hjelpe. Hvis du leser dette, tusen takk for hjelpen så langt. :) I går fikk vi lagt litt farge på spoileren og lyktelistene. Til helgen fortsetter vi med å lakkere nederst på støtfangrene og speilene før monteringen begynner. Begynner å se lyset i enden av tunellen nå. :) Bilder kommer snart. Jeg fikk også tak i siste baklykten hos Nissan i går. 1045,- inkl. moms, så nå har jeg endelig alle fire! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Har tro på at bilen din kommer til å bli jævli kul :) Handle deg en lagunaleppe og da? 1500kr hos en renault forhandler ;) Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by gt150 Har tro på at bilen din kommer til å bli jævli kul :) Handle deg en lagunaleppe og da? 1500kr hos en renault forhandler ;) Takk! :) Jeg håper den blir bra. Lagunaleppe kommer nok om ikke så lenge. ;) I går lakkerte vi som sagt. Det gikk ikke helt smertefritt. Det la seg et grått matt lag over lakken, noe som ikke var videre pent... Men etter et par nye runder med lakk, klarlakk og hårføner ble det til slutt veldig bra. I dag begynte jeg å eliminere gule blinklys. :) Skrudde av baklampene og byttet med de nyinnkjøpte. Det var bare å løsne de tre skruene hver lampe satt i, ta av ledningene, bytte over pæreholderne, legge et lag med silikon og skru sammen. Lampene satt litt hardt pga et sinnsykt seigt lim, men det var bare å rive av. Og så var det sideblinklysene. Disse var bare å vippe forover og ta av, og bytte pæreholderene og pærene til gul type. Etter maks ett minutt så det slik ut. :) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Begynner og bli bra nå:) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Ser bra ut!:) Stå på videre!!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Takk :) I helgen har vi fått lakkert speilene og montert spoileren og lyktelistene. Resultatet ble meget bra! :) Bilder vil komme senere. Neste oppgave er nå å senke den, få koblet inn resten av stereoanlegget og fikse eksoslekkasjen med ny bakpotte. Bilen skal være med meg på Danmarkstur til neste fredag og håper på å få nok tid frem til da for å gjøre bilen ferdig. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Fikk du papirer med lyktelistene? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by awt Fikk du papirer med lyktelistene? Nei... Ikke fikk jeg med på senkesettet heller, selv om det står TüV over halve esken. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by Mirus Nei... Ikke fikk jeg med på senkesettet heller, selv om det står TüV over halve esken. Vær obs på at uansett hvor mye TÜV det står på esken, så holder ikke dette hos biltilsynet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Jeg har fått gjort veldig mye denne uken. Men får desverre ikke lagt ut noen bilder enda, da digitalkameraet mitt ikke vil snakke med PC'en lengre. :( Jeg og en venn har fått montert spoileren. Det gjorde seg :) Dessuten har lyktelistene kommet på. I dag har jeg pusset meg gul og blå for å få noen felger jeg hadde i garasjen til å se nogenlunde bra ut. Skal kjøpe dekk til de i morgen. :) Jeg har også fått tettet eksoslekkasjen med en ny oval bakpotte. Den satte prikken over i'en på den ellers pene hekken! :) Går 215 dekk greit? Eller er 205 anbefalt? Felgene er 7x16" Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juli 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Da skal jeg prøve å oppsummere den siste uken... Jeg har som sagt fått montert på litt plastikk. Etter mye måling, drilling, banning og sverting fikk vi endelig spoileren på. Her driver undertegnede med lyktelistene Jeg har også fått montert ny bakpotte. Jeg må si jeg liker hekken min nå :) For å sammenligne med slik den så ut når jeg kjøpte bilen: Jeg har også fått lakkert speilene Og i dag var jeg hos Shariff og kjøpte nye Falken FK451 til felgene jeg pusset opp i går. Dimensjonen ble 205/45x16. Bilen skriker etter senking og lakkerte kalippere, men jeg har ikke hatt tid til å fikse det enda... Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juli 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 I det første posten skrev jeg en liten liste om planene mine. Det er nå på tide med en oppdatering. :) - Grå/røde SRi baklykter - Gjort - SRi baklukespoiler m/bremselys - Gjort - Tette hullet i eksosanlegget og sette på oval blank endestuss - Gjort - Hvite blinklys - Gjort - Øyelokk - Gjort - Senke - Gjenstår - 16" hjul - Gjort - Rive av embelemer o.l. - Gjort - Lakkere smådetaljer, som f.eks. speilene - Delvis gjort - Fjerne frontlyktviskerne - Gjort - Sveise rust - Gjenstår - Kraftig stereoanlegg - Delvis gjort Jeg må si meg fornøyd etter å ha hatt bilen i bare tre uker, og en av ukene gikk med på å vente på pakkene i posten. :) Stor takk til alle som har hjulpet meg så langt, spesielt Bjørn Ingar! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 damn girl!! seriøst mye og pent arbei gjort :) Men fyyyyy fan så nært du parkerer betongklompene *hjerteinfarkt* Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg