BMWCruiser Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Heisan! Har bilen min på verksted nå hvor de holder på å skifte toppakningen på min e36 1991 mod. I tillegg måtte de sende av gårde toppen i tilfelle den var skeiv. Det skulle bare ta en dag eller to. Men dagene gikk og til slutt fikk verkstedet en telefon som sa at de trengte spesialverktøy for å rette den opp da den var 3/10 skeiv! Det jeg lurer på er hvor mye denne rettelsen vil ha å si på motorytelsen når jeg får tilbake bilen. Vil jeg få noen ekstra HK? Siter BMWCruiser MSN: lars_bp@hotmail.com - 99 BMW 318i M-tech2 x 01 GOLF 4 Highline Generation x 94 BMW 320iM Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stugaard Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Hvis de må planslipe den vil du få noe høyere komp. Som igjen skal gi dek litt økt effekt. Hvor mye aner jeg ikke. Dette kommer helt an på hvor mange mm det slipes osv.. Siter LØP OG KJØP!!: ;) http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1117736886191?finnkode=5568071&sid=3aZoJGlp7886185&pos=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Sannsynligvis byttes toppakningen til en som er tykkere (tilsvarende det som planes). Blant annet vet jeg man får en "planepakning" til de eldre M10-motorene som er +0,3mm, og jeg vil tro det samme gjelder for din motor. Men du kan jo selvfølgelig sette på originalpakning, og få litt høyere komp., skal ikke si det sikkert, men tipper ventilene fortsatt går klar av stemplene. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosw Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Poster denne her jeg, håper det er greit :) På min 92mod 325 gått 170k så kommer bittelitt olje fra toppdeksjelpakningen (tror jeg det heter) helt i forkant av motoren, er et lite "sig" som er på ca 2 cm bredt. Er dette et dårlig tegn på noe? må toppdeksjelpakningen skiftes? Er det greit og fylle 95 blyfri på den? Mvh Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 fyll heller 98..bilen går jo bedre :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Originally posted by Cosw Poster denne her jeg, håper det er greit :) På min 92mod 325 gått 170k så kommer bittelitt olje fra toppdeksjelpakningen (tror jeg det heter) helt i forkant av motoren, er et lite "sig" som er på ca 2 cm bredt. Er dette et dårlig tegn på noe? må toppdeksjelpakningen skiftes? Er det greit og fylle 95 blyfri på den? Mvh Hvis det er toppdekselpakningen som lekker er det egentlig ikke noe problem. Det er bare å leve med. Men er det topplokks pakningen som er gått er det litt værre. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg