Fjøslukt Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Hei.. Jeg har nettopp montert noen grøftelys fra BilXtra.. De er koblet gjennom et relé, men for å hente strøm fra de vanlige lysene, har jeg klipset grøftelysene på der hvor strømmen til parkerignslysene er.. Altså kan jeg skru på grøftelysene uavhengig om tenningen er i, bare jeg vrir på parkeringslysene.. Har også en bryter på grøftelysene.. Nå har det seg at bilen ikke har vært kjørt etter at jeg monterte lysene, men idag var den helt tom for strøm.... Hva kan det være..? Både bryter og alle lysene har vært slått av.. Kan det være en jordingsfeil, eller? Og hvor burde jeg heller hentet strømmen fra? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 du bør ha strømmen direkte fra batteriet. Om du vil ha muligheten for å slå på grøftelysa med tenningen av, kan du jo ta styrestrømmen fra batteriet også, og ha en bryter i mellom.... men hvorfor batteriet ditt er dødt vet jeg ikke :rolleyes: om ikke du hadde på grøftelysa lenge mens tenningen var av da? Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Strømmen tar jeg direkte fra batt, men det er styrestrømmen jeg lurer på hvor jeg skal ta den ifra... Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Har det noe med at grøftelysene skal kobles sammen parallellt eller, som gjør at jeg mister spenningen i batteriet.. Jeg har koblet de slik at det går en blå ledning ned til ekstra lysene fra reléet, som blir splittet og går til hver sin lampe.. Og hver av lampene har sin jord.. Er dette feilkobling? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 ta styrestrømmen fra batteriet? er ikke noe farlig at spenningen ut fra relèet forgrenes til hver av lampene. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøslukt Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Lurer på om det er noe annet gale.. Nå har bilen ladet litt, men kanskje ikke lenge nok... Alt virker, stereoanlegg, sentrallås, etc, men når jeg vrir om tenningen er det helt dødt.. Hører kanskej en klikkelyd fra startreléet, det er alt.. Men så hvis den står litt slik, noen sekunder, så høres det helt rart ut, som om strømmen slår over.. Er dette vanlig, dvs må bilen lades lengre, eller er det noe som har gått alvorlig galt? Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 hoi. La batteriet lade over nattan, minst. Så måler du spenninga på polene. Prøv også å sette på stereoanlegget, og mål spenninga....den skal ikke synke voldsomt. Batteriet skal holde en konstant spenning på ca 12-12.6v, noe rundt der. Hvis spenninga synker når du ikke har verken stereoanlegg, eller noe annet koblet inn, hadde jeg byttet batteri var jeg deg. Kan være mulig at det er et eller annet som trekker strøm selv om tenninga er av. Kanskje du har gjort noe kødd mens du rota rundt oppe i der??!!?!?:D Edit: Du kan kanskje ta styrestrømmen fra en stereoanlegget. Det skal være en gul ledning som det står "remote" på. Koble denne inn på relet. Denne er til for å få stereoanlegget til å slå seg på når du setter på tenninga. (orginalt i hvertfall) Nå vet ikke jeg hvor gammel bil du har og heller ikke åssen ledningsnettet er, men har brukt den "remote" ledningen til lignende operasjon på en annen bil. Mvh Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 har du målt krypstrømmen som går mellom batteri og polsko(forbruker) når de er ifra hverandre? alt må være avslått, hvis du måler strøm i kretsen så begynn å ta ut sikringene, en etter en og se om strøømen forsvinner!!! da finner du ut hvilken krets som stjeler strøm! så måler du deg gjennom den kretsen.. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by Fjøslukt Lurer på om det er noe annet gale.. Nå har bilen ladet litt, men kanskje ikke lenge nok... Alt virker, stereoanlegg, sentrallås, etc, men når jeg vrir om tenningen er det helt dødt.. Hører kanskej en klikkelyd fra startreléet, det er alt.. Men så hvis den står litt slik, noen sekunder, så høres det helt rart ut, som om strømmen slår over.. Er dette vanlig, dvs må bilen lades lengre, eller er det noe som har gått alvorlig galt? Dette skyldes nok bare at batteriet ikke er ladet nok opp. Da er det strøm til å drive alle de greiene du nevner, men ikke til å dra starteren. Når du vrir på nøkkelen vil du høre et klikk fra startreleet, eller eventuelt klikking i et vanvittig tempo. Det høres omtrent ut som tannhjul som skraper, men skyldes startreleet. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Styrestrømmen kan du vel ta ifra park lysene Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.