Gå til innhold

BMW 535 E28. Slitt klutsj

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt ut klutsjen på min E28 535. har jo vært 3 dager på rudskogen og sladdet, og brukt klutsjen hardt siden jeg kjøpte bilen i Mars.

 

Klutsjen på bilen er veldig bra når den fungerer syns jeg. Så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe en ny original eller om jeg skal kjøpe noe bedre noe. KRBtrading kunne levere bedre lameller som jeg kunne bytte selv. kosta fra 1800 til 2400 ca, så skulle jeg måle diameter på klutsjplate for å finne riktig.

 

Hvor mye juling tåler en original klutsj? lurer på om den nye originale kommer til å bli slitt ut med en gang når jeg prøver å klutsje bilen ut i sladd her og der.

 

Ny 535 klutsj på Stenshagen koster 2100,- pluss moms, så prisen er jo så å si lik. Tror jeg kjøper ny originalklutsj. Så får jeg heller bytte til noe bedre hvis den nye skulle ta kvelden med en gang etter litt flere forsøk på drifting.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jeg har slitt ut klutsjen på min E28 535. har jo vært 3 dager på rudskogen og sladdet, og brukt klutsjen hardt siden jeg kjøpte bilen i Mars.

 

Klutsjen på bilen er veldig bra når den fungerer syns jeg. Så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe en ny original eller om jeg skal kjøpe noe bedre noe. KRBtrading kunne levere bedre lameller som jeg kunne bytte selv. kosta fra 1800 til 2400 ca, så skulle jeg måle diameter på klutsjplate for å finne riktig.

 

Hvor mye juling tåler en original klutsj? lurer på om den nye originale kommer til å bli slitt ut med en gang når jeg prøver å klutsje bilen ut i sladd her og der.

 

Ny 535 klutsj på Stenshagen koster 2100,- pluss moms, så prisen er jo så å si lik. Tror jeg kjøper ny originalklutsj. Så får jeg heller bytte til noe bedre hvis den nye skulle ta kvelden med en gang etter litt flere forsøk på drifting.

 

Min bil har orginal clutch fra 1986 enda.. Pent brukt dog.. Men med 280-300hk/400NM.. Klarer faktisk å holde effekten med den..! Så dårlig er den nok ikke..

 

Jeg skal inn med sinter og race--trykkplate nå, men trenger du ikke sinter, så dropp det.. Mye drygere å kjøre med..

 

Ps. Er du intr. i de delene vi snakket om untatt IC, så si ifra.. De går billig.. Har bestemt meg for å beholde IC foreløpig..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper standard 535 klutsj jeg, det var forskjellig klutsj på 528 og 535 forresten, trodde de var like.

 

Ja, er interessert i delene, kan tenke litt på det over helga, vi skal til Sverige å hente en ferdig løpsrigga E12 på søndag, og muligens se på noen motorer i sverige og,.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Kjøper standard 535 klutsj jeg, det var forskjellig klutsj på 528 og 535 forresten, trodde de var like.

 

Ja, er interessert i delene, kan tenke litt på det over helga, vi skal til Sverige å hente en ferdig løpsrigga E12 på søndag, og muligens se på noen motorer i sverige og,.

 

Den er god..

 

Sjekk trykkplata di da.. Er den ruglete, så burde den vel egentlig byttes.. Om du dreier den ned til den blir plan, så mister du jo også fjærtrykk samtidig..

Eneste aberet er at trykkplata er dyr.. Rundt 4500 på mekonomen var det noen som sa..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår