Gå til innhold

Audi S3

Ranger emnet

EspenB

Anbefalte innlegg

Er på vei til å handle S3, men har blitt litt usikker i det siste da jeg ser at flere av bilene til salgs i Tyskland har fått byttet motor, og det på rundt 100k km. Lurer på om det er noe kjent fenomen dette her, for jeg har fulgt med en stund, og kan ikke si jeg har fått med meg at det skal være noen svakhet på disse motorene som tilsier at de bare varer 100k.

Noen som har noe info om dette eller har kjennskap til fenomentet?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt noe om det på de engelske forumene...

http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/postlist.php?Cat=1,2,12,15,22,25,26,27,3&Board=a3

http://www.audi-sport.net/ubbthreads/postlist.php?Cat=1,10,15,105,200,900,1000&Board=a3s3

Og er jo en 1,8t så virker jo holdbare iallfall....

BTW: Bytta på min oxo, men av helt andre grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Er på vei til å handle S3, men har blitt litt usikker i det siste da jeg ser at flere av bilene til salgs i Tyskland har fått byttet motor, og det på rundt 100k km. Lurer på om det er noe kjent fenomen dette her, for jeg har fulgt med en stund, og kan ikke si jeg har fått med meg at det skal være noen svakhet på disse motorene som tilsier at de bare varer 100k.

Noen som har noe info om dette eller har kjennskap til fenomentet?

Grunnen er sikkert pga. Den farten bilen blir påkjent hver dag, vil eg anta. Det er jo noe annet en svingete norske veier. Liksom litt annen sliting av motor av her i norge: du ligger kanskje på det meste hver dag i ca 120. å der borte: De ligger på motor veien i 180++ å det kanskje over litt lengre tid, vil tro det er mer slitasje. Men eg vet ikje:)

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider