MBuilder Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 På tide å få kartlagt noen prosjekter her! noen som vet om noen i norge som driver med turbokonvertering av m3?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 skal begynne å turbokonvertere den ene s50b30 motoren min i sommer.Selger alt av turbokonverterings deler fra usa.Alt fra vanninnsprut til forsterka diff fester til aluminium radiatorer.Kommer hjemmeside snart. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Høres gøy ut! Hold oss litt oppdatert om prosjektet, og litt om oppsette! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Noe nytt? Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Begynner med å ta ut et stempel og få bestillt 6stk JE stempel i 8,5x1 i komp istedet.Bestiller Eksosmanifold fra CA-automotive i england.Kommer til å bruke den orginale innsugsmanifoldet til å begynne med,tror den blir tett nok.Kommer oxo til å kjøre orginale kammer til å begynne med,Må prøve meg fram å se hvordan dette vil fungere.Inntercooler blir bestilt på mål fra KRB og Turbo`n blir en Turbonetics t76.Dyser har ikke bestemt meg for enda. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Hei, har 3,2L m3 motor som jeg har tenkt å sette kompressor eller turbo på. er det noe mer en stempler som må byttes? Hva vil dere valgt forresten turbo eller kompressor? Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Jeg skal montere turbo på min,da dette gir meg litt mer frihet til å leke med ladetrykk osv.Pluss at en kompressor er jo avhengig av turtall for å overlade,det er til en viss grad ikke en turbo.Mye bedre. 3.2litern tåler overlading orginalt uten å bytte stempler,men kun ca 0.4bar max.dette vil gi med orginal komp ca 400/420hk. Hvis du vil ha mer må du bytte til stempler med lavere komp,jeg bestiller mine i 8,5 i komp.Dette er oxo helt avhening av hvor mye effekt du vil ha og hvilken oktan du skal kjøre på. Du må jo bytte grenrøret oxo seff,men råder er smidde orginalt og tåler mye juling.underspylte stemler er orginalt oxo(ellers hadde det gått dårlig) Girkasse er god for hvertfall 500/550hk kanskje mer avhengig av kjørestil.Du må derimot forsterke festet til diffen din,da dette ikke tåler det enorme dreimomentet(Framre festet ryker fort!). Ellers er motoren idiell og overlade!! Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Har tenkt å sikte på mellom 400-500 hk. åssen kom du fram til åssen komp. du skulle ha? orginalt er det 11,noe-1. på 3,2l så hvit jeg husker..dette fremre fest til diffen er det noe man får kjøpt forsterka eller må man lage? Har forresten smg kasse, er jo standar m3 kasse med hydraulikkstyring så den tåler vel like mye som den manuelle? Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 komp 11,3 på 3,2liter og 10.8 på 3 liter. Jeg har valgt å legge meg på 8,5 i komp fordi jeg ønsker å kunne dra ut 500-600hk på valig 98oktan.Hvis du ikke vil dra ut mer enn max 500hk kan det hende det holder med 9/1 i komp. Girkassa de tåler like mye ja! Jeg selger forsterka diff fester fra usa,lagd for m3turbo biler. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hei, jeg også har tenkt på turbo til min -97 M3, men hvem bør jeg snakke med om hva den tåler og hva som må byttes og hva det kan koste osv? hvor kan jeg eventuellt få skikkelig hjelp og veiledning fra folk med peiling om hva jeg skal kjøpe å bytte å hvor? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Vidar strand som har bygd min motor. Han har overladet alt av bmw. http://www.vsmotor.no Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebakke Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 noen som vet hvor jeg kan få kjøpt svart tak til E36. eller må det trekkes opp selv? pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Noen som klarer å lese at denne tråden er 3 år gammal? Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Hallo!! Noen som vet om en billig ogbra m3?? :D max pris: 140000 Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg