Gå til innhold

Sunny 4x4


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hawkon

hmm, det skulle da ikke by på problemer siden gti-r sin girkasse også ville blitt med over... jeg har tatt motorbytte før med ledningsnett, vet godt at det er mye arbeid... ser bare muligheten :)

 

Ville du da tatt med firehjulstrekken også? Da hadde det blitt _mye_ arbeid for å få plass til mellomakslingen. Eksosanlegget må også byttes, for å gjøre plass til den. Om du ikke tar med firehjulstrekken, så funker det vel dårlig med en gtir-kasse, da denne har kobling til mellomakslingen. Stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo lages plass til mellomakslingen da, men ellers er de like. Vanlig sunny-eksos sperrer noe av veien for denne tror jeg, men du skal vel bygge nytt eksosanlegg uansett.. (eller skal du kjøre med eksosen fra en 1,4lx på en gtir-motor? :D)

 

Du får høyrestyrte gtir-er sinnsykt billig i japan. En kamerat hadde funnet en grei en for 11.000kr (!)

 

Føler at norge har litt høye bilpriser :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, planen var å skaffe en fra japan... siden det under skal være det samme på venstre- og høyrestyrte, så ska ldet ikke være noe problem... eksosanlegget skal jo byttes uansett, om ikke til det som er på gti-r eller noe egetlagd.

 

vet heller ikke hvor snille nissan norge er på ombygging da. I teorien skal det vel ikke koste skjorta å bygge om hvis jeg skaffer en >96 mod n14

 

men hva var det han som satte i SR20DET i sunny'n sin som han trøbla med? hvis karosserier er like, så skal det da vel ikke være noe forskjell på torpedovegg osv?

 

skulle fått tak i noen understellsnummer slik at jeg kunne ha sammenligna.. hva er din, sunnygti2.0, om jeg tør spørre? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fungerer det å importere bare motoren da? (på papiret mener jeg..) Betaler man avgift for en motor uten bil rundt?

 

Hadde vært fett med en 1,4lx med helt orginalt utseende og 13" stålfelger, men 300hk og 4x4!

 

Husker ikke helt hva det var som ikke stemte med torpedoveggen. Skal spørre ham neste gang jeg treffer ham!

 

Hva skal du med understellsnummeret?

Hva kan du finne ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser forskjellen på karosseriet...

 

på mine to bluebirder, så er karosseribetegnelsen T12. Står ikke andre plasser enn muligens i vognkort og på understellsnummer hva slags T12 det er...

 

f.eks er 5 dørs bilen 'FHT12xxxxx' mens 3 dørs bilen er 'KPT12xxxxxxx'

 

finner jeg en sunny som har likt karosseri, så skal det ikke være noen forskjeller - foruten interiøret, lykter og servo og slikt siden de har rattet på hver sin side.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by 240 rånar

Er jo samme motor som står i S14...kunne jo søtte den i ein sunny:D:D og fått RWD på han..

Like ikkje feilhjulstrekk..:op

 

Det er ikke helt samme motor i S14 som i GTi-R.

GTi-R-motoren er jo tverrstilt, og litt mer påkostet enn s14-motoren (derfor litt hissigere ;))

Tror ikke jeg ville prøvd å sette en s14-motor i en sunny i en gang...

 

Men, sunny med bakhjulstrekk hadde vært rått!

Skikkelig breisladd og burning!

 

*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

:camper:

 

Har en meget pen N13 4X4 for salg om noen er interresert.. Kanskje en av Norges fineste.

Har for tiden defekt toppakning og defekt wire til bagasjelokket, men mulig den blir byttet i løpet av et par uker. Har ny regreim og nyoverhalet topp. Letmetallfelger på sommerhjul. Svert lite rust.

 

Selges på rot for 12000.-

 

99527870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår