Gå til innhold

Juksing (cosworth)

Ranger emnet


snurrebass

Anbefalte innlegg

Har en 88 cosworth som jukser mellom 2500-3000 rpm.

Når jeg gir gass så nykker bilen en gang eller to akkurat i det turboen begynner å lade. noen ganger mer enn andre ganger. Noen ganger smeller det i innsug\eksos. ellers er det ingen problem. Har byttet plugger og prøvd forskjellig åpning, men uten at det blei forandring. pluggedinger,lokk,rotor er byttet.

 

Noen forslag til feil?

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by snurrebass

Ja, får prøve en ny map.... har steg 3 liggende, får prøve det og se om noe forskjell..... ( skulle egentlig vente til våren med det, men kan jo prøve... :-) )

 

Husk på at orginal chipen ikke kan styre en 3bars mepsensor..:cool:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert chip, dyser og map.

virket som juksinga forsvant, men etter en stund når jeg ga gass så kjente det ut som om den kutta av og til, og la igjenn en skikkelig svart røyksky bak meg hver gang den nykka......

?????????????:confused:

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant ut av det... hadde en dårlig kontakt på stikket inn på fordeleren, rensket litt på den og no går den helt fint....

 

Skulle vel ha justert motoren, med tanke på bensin trykk og div...

er det nok med rich/lean måler eller må jeg til noen med litt mer avansert utstyr??

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår