maxis Skrevet Oktober 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Over til emnet,det er akkurat det samme med bil som resten her i verden.Det er liksom ikke bare "løp og kjøp" som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by maxis Hvis man er "noe fornuftig" med bruken av penger kommer man langt med ikke så mye...Hadde jeg kostet på 6ern min 35000 kan jeg garantere 450hk...Med det gjelder jo selvsagt etter mine priser og hva jeg kan skaffe sakene til... 450hk, det er med twinturbo? tenker du da: senke comp, b6284ft manifoil, større turboer? må man bytte råder i den motoren egentlig? finnes flere som har dradd ut 600hk uten å gjøre noe, men han jeg kjøpte motoren av sa man måtte bytte rådene. uansett mye billigere å trimme 6'eren enn en gammel 8v motor.. (såfremt man bruker brukte deler selvsagt). ref: http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Breisladdern Har ikke lakkode, men jeg kan prøve å spørre en tidligere eier av den der om han husker koden, satt vel en V8 TPi med NOS i den der. var oppe i 8-900hk med lystgassen da han solgte den. Gamle bilen til Trond det, som han desverre solgte. Den hadde han brukt mye penger på! Den hadde bl.a JPmk18, electromotive tec-II, MANUELT GIR!, lystgass, Så vidt jeg vet så bremsa han aldri bilen med lystgassen. Første gang han bremsa den, røyk automat-kassa. Han bytta til manuell-kasse og andre gangen bremsa den ca 330hk på bakhjula, men bensinpumpa gav ikke nok bensin til å fortsette. Så ble han vel lei og hadde ikke noe sted å skru på bilen. Den stod bare på gårdsplassen hos en kompiss av han i Jessheim. Endte med at han solgte grombilen sin. Synd for han. Nå har han ingen bil å kjøre på fine søndager når han er 50 år. Den nye eiern bremsa den på nytt, men husker ikke tallene, men var vel snakk om rundt 400hk på bakhjula! Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by DaButcher 450hk, det er med twinturbo? tenker du da: senke comp, b6284ft manifoil, større turboer? må man bytte råder i den motoren egentlig? finnes flere som har dradd ut 600hk uten å gjøre noe, men han jeg kjøpte motoren av sa man måtte bytte rådene. uansett mye billigere å trimme 6'eren enn en gammel 8v motor.. (såfremt man bruker brukte deler selvsagt). ref: http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip Har 5stk "nytype" råder liggende,samt vet også av t6 grenrør..vet også av 2 delemotorer så turbostempler/råder blir ikke noe problem.. 600 hk på de gammle rådene er noe mye ja.. Var med å satt på en 242 i går forresten..iden satt det en b6254 med 3 liters veiv.(så den blir 2,8 liter) porta s80t6 grenrør med adapterplater og 2 stk mitsu 18t turboer,850 t5 stempel.vidre kan det nevnes s60r dyser,alucooler,datasprut,getrag+++Den er bremset til 370 hk på hjula og 600 nm ifra 3000 o/min..det som begrenset effekten på den var eksosiden på toppen..en 3liters topp samt kam skulle det ha vært..men uansett så fungerte det godt! et meget rimelig alternativ til råder er å skaffe stempel/råder ifra en 2,4/2,5 t motor..alle volvos "hvite" motorer fikk kraftigere råder i 2001/2002...disse passer rett inn i en 3 liters 6er også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by maxis Har 5stk "nytype" råder liggende,samt vet også av t6 grenrør..vet også av 2 delemotorer så turbostempler/råder blir ikke noe problem.. 600 hk på de gammle rådene er noe mye ja.. Var med å satt på en 242 i går forresten..iden satt det en b6254 med 3 liters veiv.(så den blir 2,8 liter) porta s80t6 grenrør med adapterplater og 2 stk mitsu 18t turboer,850 t5 stempel.vidre kan det nevnes s60r dyser,alucooler,datasprut,getrag+++Den er bremset til 370 hk på hjula og 600 nm ifra 3000 o/min..det som begrenset effekten på den var eksosiden på toppen..en 3liters topp samt kam skulle det ha vært..men uansett så fungerte det godt! et meget rimelig alternativ til råder er å skaffe stempel/råder ifra en 2,4/2,5 t motor..alle volvos "hvite" motorer fikk kraftigere råder i 2001/2002...disse passer rett inn i en 3 liters 6er også.. 370hk og 600nm hørtes da ut som en kjørbar motor. På hvilket turtall hadde han 370hk? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by btl 370hk og 600nm hørtes da ut som en kjørbar motor. På hvilket turtall hadde han 370hk? husker ikke turtallet,den var oppe i rund 450 hk under bremsing men måtte øke laddetrykket mye for å få til de siste ekstra hestene pga for dårlig eksoside..så den ble lagt til 370 hk..behøvde liksom ikke gire ned for å akse nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 bra bunndrag? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.