foggyc Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Heisann! Har en 1.8 90 hk motor, står en pierburg 2e på den. har det samme problemet som mange har: Høyt turtall på tomgang, den pleier og ligge på 2000-3000. noen ganger detter den til 1500. Har prøvd å skru på turtallet men går ikke ned eller opp når jeg skrur på skruen Motoren er nå av, har skrudd løs de tre skruene som dere ser. 1. Er den riktig koblet? vakum og el ledninger? 2.Som dere ser har jeg tegna litt der, der hvor den røde streken går går det en tap ut (er vel vokstermostaten dette? har bytta den), den har en skrue på enden, hva gjør den skruen når man skrur på den? Hvite: skal dette stå sånn når motoren er av? 3.Som dere ser så er den klokka på ventre sida, den står ute hele tida, hvis jeg presser den tilbake får jeg mindre turtall. noen ganger så står den skruen igjen og ikke presser mot klikka da må jeg bruke makt så detter den over et lite hopp så står den og presser mot klokka,men like vel for mye turtall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Dette er et kontaktproblem,er en eller annen ledning inne i forgasseren som har hoppet av,eller løsnet! Hadde dette problemet i fjor vinter/vår,kom og gikk,helt til det ble permanent! Garantert kontaktproblemer.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 har samme problemet.. pierburg 2E.. ikke samme tingen, men motoren klikka helt etter jeg tok en vask med høytrykkspylern i motor-rommet :P står å vugger på tomgang... er ekkel å kjøre også.. kan komme små rykk.. skjer hele tiden Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Tror jeg har det samma problemet nå,men dette er noe annet en det problemet foggyc har.. Dette er jeg ikke helt sikker på hva er,har prøvd forskjellige saker,men skal inn til årsservice til neste uke,og har avtalt med verkstedet at de tar dette samtidig.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Har samme problem på min forgasser, i kaldt vær. Går høyt opp i turtall. Har byttet vokstermostat, vakuumregulator, sjekket vakuumslanger, og byttet flensen mellom forgasser & innsug. Fortsatt ikke løst problemet. Drittforgasser. Den svarte greia, der du har tegnet en rød strek, er vakuumregulator. Under den sitter vokstermostaten. En vinkelfomet del med 2 slanger koplet på. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Kast driten på fjorden og kjøp weber forgassere av meg! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoshy Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by TurboPolo Kast driten på fjorden og kjøp weber forgassere av meg! Hva tar du for 2 dobble webere med innsug som passer 1.8 liter da ? :rolleyes: + innjustering av spetakkelet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Har bare gasserene, uten innsug. Innsug selges på pedersen racing o.l. pris 2500/ kan diskuteres Har stått på bmw 2l, med dusene; luft 165 bensin 150 Justering bør utføres av folk med peiling for 100% resultat. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Hent en på dynga.. Jeg spurte en som jobba der om han visste om en golf som hadde en forgasser som funka.. han pekte på en å sa denne kjørte jeg nettopp inn og den starta og gikk fint. Skrudde ut denne dro hjem og monterte.. Nå går bilen på 1200-1300 når motor er kald, 800-1000 når den er varm Og 2000 på vintern når bilen har stått i minus 15 grader:D så synker'n gradvis nedover.. Noen som vet hvor høyt autochoken skal dra bilen når den er kald? burde vel være noe max rpm på det..? Min hadde symptomer Ruse seg til 4000 rpm hver gang jeg vridde om nøkkelen. Dø i kryss osv. Hadde forgasseren til justering.. han mekanikern sa den så voldtatt ut;) Har hittil hatt tre 2e2 forgassere.. den siste her er jeg ganske fornøyd med... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foggyc Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 hva er galt når motoren har ca 1000-1200 på tomgang men får ikke stilt hverkan opp eller ned på tomgangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.