tobbern Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 er det vanskelig og reg. en rx-7 som jeg kjøper fra usa? trenger vel tuv papirer og endre litt på lyktene og modifisere blinklys? tilbakemelding blir satt stor pris på;) Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Det har tidligere vært påkrevd å bytte lyktene, pga at US lampene ikke er E3 merket, men jeg har hørt rykter om at det er bortfallt. Det beste er å høre med Trafikkstasjonen der du bor. Forskjellen på US og EU lyktene, er spredningen på lysfeltet, som er større i US. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 US-lyktene ar av plast, mens de europeiske er av glass. De amerikanske er visst mye dårligere. Spørs om du må montere tåkelys bak også, er ikke sikker på om dette er påbudt jeg? Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 lekt litt med tanken på å ta inn fra japan oxo, selv om rattet kommer på feil side er det en del penger og spare.:D Fikk høre at frakt kommer på ca. 1000$ ? Noen gode tips om hva man skal passe på når man kjøper fra japan(har sett en del på http://www.kaizousha.com) ? Hvis jeg anta at dette stemmer skulle det koste 128-155k for en 92-93 rx7 fd på disse må man så klart fikse\bytte front lyktene pga høyrehånd kjøring. men er det ellers noen mer som må gjøres? alle poster jeg har funnet ang. godkjenning av rhd rx7 så er det en kar som sier at han er den eneste som kan skaffe papirer på denne bilen men at dette koster. Han nevnte ikke prisen. noen som vet noe om dette? Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by tobbern lekt litt med tanken på å ta inn fra japan oxo, selv om rattet kommer på feil side er det en del penger og spare.:D Fikk høre at frakt kommer på ca. 1000$ ? Noen gode tips om hva man skal passe på når man kjøper fra japan(har sett en del på http://www.kaizousha.com) ? Hvis jeg anta at dette stemmer skulle det koste 128-155k for en 92-93 rx7 fd på disse må man så klart fikse\bytte front lyktene pga høyrehånd kjøring. men er det ellers noen mer som må gjøres? alle poster jeg har funnet ang. godkjenning av rhd rx7 så er det en kar som sier at han er den eneste som kan skaffe papirer på denne bilen men at dette koster. Han nevnte ikke prisen. noen som vet noe om dette? Mvh tobias Hei. Du må også montere blinkers på skjermen hvis den kommer fra USA. Lykter kan man låne av noen (mine har vel vært på 3-4 biler allerede;) ) Hør med din lokale trafikkstasjon. Papirer skaffer du fra importør også (USA biler). Japsebiler kan du kjøpe gjennom canalmotor, og jeg tror han også skaffer papirer for reg. Lykke til med FD-kjøp. Hvis du vil ha mitt råd, så legg litt mer penger i det, og få rattet på riktig side. Kjøp en 20 000 $ single-værsting fra USA (og husk å legg en tusenlapp i reg papirene på tilsynet, så du får den gjennom med 600 hk og skumle avgasser:D ) mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Det er ikke noe problem og få Tuv papirer på US Rx7. Håkon sin Rx7 var US import med US rammenr. Marius Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 hehe..det er jo snakk om penger da. sparer ca. 50-60k hvis jeg kjøper fra japan fremfor usa. fikk ikke så mye ut av canalmotor under import seksjonen !?? Mvh tobias;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by tobbern hehe..det er jo snakk om penger da. sparer ca. 50-60k hvis jeg kjøper fra japan fremfor usa. fikk ikke så mye ut av canalmotor under import seksjonen !?? Mvh tobias;) Hei. Ville sende nummeret til Håvard på canalmotor til deg, men pm-boksen din er full. Send han en mail, så får dere snakket sammen. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 der er pm boksen tømt ihvertfall:D har sendt mail til en håvard hoffman på forumet her som sier at han selger rx7 rhd fd for 75000kr, dette inkluderer da bilen,frakt og moms. Har bedt om specs på en, er jo ikke vits å betale 75k for en bil som er gått 120.000km uten overhaling og med rust e.l. Hvis du kunne sende nr. hadde jeg satt stor pris på det. Btw: noen som har rx7 fd rhd\lhd som kunne tenke seg å la meg sitte på en tur. Kan sikkert betale bensin for turen og en pølsemeny på statoil:D Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Hei. er et par fyrer du kan snakke med om import her. dette er skikkelige kjernekarer, hjalp meg med alt jeg trengte for å regge RXèn min, gikk liksom den ekstra kilmoeterenfor meg, dritbra service+ at disse gutta vet hva de driver med, fikk problemer med fortollingen i trondheim, ringte jon christian og leverte over telefonen till han som behandlet saken min, så fyren bil mindre og mindre i stolen sin:) bare bra å si. tlf Jon Christian (papirer++++) 91799780 Jan Tore (teknisk kyndig guru+import) 41256609 Jeg er som regel veldig skeptisk til folk i denne bransjen etter en god del stygge erfaringer,, men disse folka har vist at de er til å stole på... så vil du ha en fet japsebil så ring de.... Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 takker så meget for svaret, må se og få sittet på\prøvd en før jeg betsemmer meg 110%, men har sett på mange andre biler før rx7 og hvis den leverer det jeg har hørt er dette bilen for meg;) Hvor mye kom din på(importert?),frakt osv. ? Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinOlavRotmo Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 kjøpte den for 93k ferdig momset. tolla og regga den selv. toll på 59772kr+ 2800veiavgift+ 700 i idiotavgift på biltilsynet +div utbedringer så er den vel oppe i 170k, men det er den virkelig verd. er ikke noe problem å kjøre høyreratt i allefall. verste er vel de jævle dødvinklene du få i kryss, forbikjøring trenger du ikke tenke på. bare legg deg langt bak og før du har passert bilen frammom har du 180km/h trust me:) går sikkert å få rxèr billigere enn min, men da er det ikke sikkert den er like bra, min har felger til over 40k og mye annet godis+ at den bare har gått 92000km snakk med de jeg nevnte, tror de har et par RX7èr på vei. Siter 1992 Mazda FD3S RX7 13b 100% original rx7:P (eeeh) 1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 er håvard hoffman på forumet her den samme håvard fra canalmotor? Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Heisann jeg er Jan-Tore som MartinOlavRotmo henviste til i tråden du lagde på bilforumet om regging av USA importert RX7. Hvis du har lyst på en RX7 ifra japan/USA elelr Europa så kan du ta kontakt med oss. Vi ordner biler ifra alle disse stedene. Du kan ta kontakt med Jon Christian Bråten hos Race Shop på tlf 91799780. For teknisk info og spørsmål om bilene kan du ringe meg. Jan-Tore Pedersen 41256609. Vi kan også ordne en prøve tur i en RHD RX7 hvis du er interesert. Vi har en ståendes i norge nå. :) MVH Jan-Tore Pedersen Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 jau en prøvetur tror jeg blir det som tipper meg over kanten =) er greit å vite hvordan det blir med rhd oxo. Står denne bilen i nærheten av buskerud\akershus? bare lurte på om dette regnestykket stemmer: ferdig momset og fraktet til norge - 75.000kr avgifter på 92\93 rx7 fd - 60.000kr veiavgift - 2800kr div. papirer - 2200kr kommer det da på ca. 140.000kr? evt hvilke ekstra utgifter kommer i tillegg? dette er den prisen jeg fikk av håvard fra dette forumet, som jeg forøvrig ikke enda vet om er håvard fra canalmotor. Er dere også affiliert med canalmotor? mange spørsmål, må visst ha det inn med teskje:) Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg