VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by trra Mener samme skruen som Volvotore har laga ring rundt, er to av de, en på hver side av caliperen. Det er bare en på den der, for det er en flytende kalipper. Fast kalipper har to ;) Trenger ikke røre unbraco-skruen i alle fall, det lager bare problemer... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 er to på caliperene på den golf gti bakstilling jeg har, ser du nøye etter på bildene så ser du to. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by trra er to på caliperene på den golf gti bakstilling jeg har, ser du nøye etter på bildene så ser du to. Ok, det er mulig man må skru ut både den nedre skruen og den øvre "mutteren" som fester styretappen for å ta kalipperen helt av, men det er ikke nødvendig hvis man bare skal skifte klosser f.eks. Dessuten mener jeg ganske sikkert at man ikke trenger å løsne mutteren på styretappen for å få den ut, men jeg skal ikke banne for høyt om det. Siste gang jeg skrudde på en slik kalipper var i fjor... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Skralle for å få moment skal fungere bra. Har også hørt at det skal fungere bra å varme opp skruen. Btw: Umbraco, er det den typen med hull i som du skal stikke skru-jernet i? Husker ikkje kva som var kva med braco/umbraco. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 de umbrako-boltene der på polo er noe Faenskap, vi moste omtrent mine når vi bytta skiver, og jeg må ta de av igjen snart pga en calipper som henger, får de sikkert ikke avangry Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Bruker du en luftdrevet muttertrekker skal det gå greit.. mange korte men kraftige støt gjør underverker. Du må bruke unbrakopiper av god kvalitet for. Bruker du billige ødelegger du skruen og du får et helvett skal du få tingene fra hverandre. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet Mai 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Pipe og jernstang på 2meter gjorde susen.. litt tricky ettersom jeg måtte bruke forlenger samtidig.. Så da er alt i orden bortsett fra at jeg har løsna feil skruer.. om det noen av dere sier.. det er to av de skruene dere sier skal løsnes, skal skifte skiver og klosser.. skal prøve litt imorra elno.. men takker for alle svar.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Skal du av med skivene må du nok av me hele driten ja.. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by G_Yog Pipe og jernstang på 2meter gjorde susen.. litt tricky ettersom jeg måtte bruke forlenger samtidig.. Så da er alt i orden bortsett fra at jeg har løsna feil skruer.. om det noen av dere sier.. det er to av de skruene dere sier skal løsnes, skal skifte skiver og klosser.. skal prøve litt imorra elno.. men takker for alle svar.. Dumt å høre på andre vettu :rolleyes: Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by VolvoTore Du å høre på andre vettu :rolleyes: Deg om det... han må jo av med alt dersom skivene skal av. så var likegreit å få løsnet dem... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg