Gå til innhold

Skrue som sitter

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Originally posted by trra

Mener samme skruen som Volvotore har laga ring rundt, er to av de, en på hver side av caliperen.

Det er bare en på den der, for det er en flytende kalipper. Fast kalipper har to ;) Trenger ikke røre unbraco-skruen i alle fall, det lager bare problemer...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

er to på caliperene på den golf gti bakstilling jeg har, ser du nøye etter på bildene så ser du to.

Ok, det er mulig man må skru ut både den nedre skruen og den øvre "mutteren" som fester styretappen for å ta kalipperen helt av, men det er ikke nødvendig hvis man bare skal skifte klosser f.eks. Dessuten mener jeg ganske sikkert at man ikke trenger å løsne mutteren på styretappen for å få den ut, men jeg skal ikke banne for høyt om det. Siste gang jeg skrudde på en slik kalipper var i fjor...

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en luftdrevet muttertrekker skal det gå greit.. mange korte men kraftige støt gjør underverker.

Du må bruke unbrakopiper av god kvalitet for. Bruker du billige ødelegger du skruen og du får et helvett skal du få tingene fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipe og jernstang på 2meter gjorde susen.. litt tricky ettersom jeg måtte bruke forlenger samtidig.. Så da er alt i orden bortsett fra at jeg har løsna feil skruer.. om det noen av dere sier.. det er to av de skruene dere sier skal løsnes, skal skifte skiver og klosser.. skal prøve litt imorra elno.. men takker for alle svar..

silverrs4uhood.gif

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

Pipe og jernstang på 2meter gjorde susen.. litt tricky ettersom jeg måtte bruke forlenger samtidig.. Så da er alt i orden bortsett fra at jeg har løsna feil skruer.. om det noen av dere sier.. det er to av de skruene dere sier skal løsnes, skal skifte skiver og klosser.. skal prøve litt imorra elno.. men takker for alle svar..

silverrs4uhood.gif

Dumt å høre på andre vettu :rolleyes:

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider