Ulf Risell Skrevet Desember 16, 2022 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2022 Hei allesammen ! Jeg lurer på om noen kan veilede meg litt her ? Golf 2008 1.6 16 v fikk et misslyd som minner om dårligt utløser lager , bytter dette og lyden er fortsatt der ! Når man starter bilen så er det en svak skrapelyd ,trykker man så in clutsh så blir det borte , men lyd kommer tilbake i 1 ,2 gir og da kraftigere ved pådrag . Når man kommer opp litt i fart så blir lyden heilt borte . Tenkte på veivlager men da burde motorn skurit for lengst . Har noen noe råd / forslag . M.v.h Ulf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 17, 2022 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2022 Er det raslelyd når bilen står på tomgang? Sannsynligvis så er det defekt/slitt svinghjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulf Risell Skrevet Desember 17, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2022 Det er en svak lyd ved tomgang som om utløserlager er dårligt , det rassler kraftigare når man starter på 1 gir belastning 2 gir og belastning ,når du så kommer op i 50 3 gir helt tyst og stille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 17, 2022 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2022 2 minutter siden, Ulf Risell skrev: Det er en svak lyd ved tomgang som om utløserlager er dårligt , det rassler kraftigare når man starter på 1 gir belastning 2 gir og belastning ,når du så kommer op i 50 3 gir helt tyst og stille Er nok svinghjulet du hører er normalt med rasslelyd når det er dårlig. Og må byttes etter vert. Det blir nok bare dårligere for hver tur og lyden skarpere etter vert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulf Risell Skrevet Desember 17, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2022 1 time siden, opel astra skrev: Er nok svinghjulet du hører er normalt med rasslelyd når det er dårlig. Og må byttes etter vert. Det blir nok bare dårligere for hver tur og lyden skarpere etter vert. Tusen takk for svar , da går jeg for inkjøp , og mekker litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg