Gå til innhold

Audi Møller Vest - Leasingperiode #2

Ranger emnet


EKJ

Anbefalte innlegg

Inngikk min andre 3-års leasingavtale på Audi A3 e-tron Hybrid i juni 2021 hos Audi Møller Vest. Innlevering av 2018 A3 modellen ble noe forkludret grunnet en skjermskade som oppstod i deres parkeringskjeller etter jeg hadde avlevert nøklene. Påkost kr. 2000,- ble etter mye om å men ettergitt. Det som har skapt mest irritasjon var at selger "lurte" meg og strøk service avtale på den nye bilen - uten å nevne dette på salgsdagen. Dette hadde jeg inkludert i min forrige avtale. Når jeg oppdaget dette innrømmet han til slutt den billigste servicen (av to) og skulle "selv betale dette" hvis arbeidsgiveren hans ikke dekket dette. Når man opplever at selger selv sier han kan bli ansvarlig - så ville jeg ikke presse videre for full service. Dette er et ganske sleipt triks for å spille på kjøpers samvittighet - og har selvfølgelig ingen troverdighet når jeg endelig fikk tenkt meg om. Videre diskusjon om full dekning av service med markedssjef hos Audi Møller Vest var nytteløst. I tillegg ble 2021 modellen levert uten Type 2 ladekabel uten at dette ble opplyst i ny kontrakt. Denne fikk jeg også på kjøpet etter litt diskusjon fram og tilbake. Etter noen dager med ny bil oppdaget jeg at bilnøkkelen også var "strippet" for berøringsfri lås/opp. Dette var heller ikke beskrevet eller opplyst i ny kontrakt. Etter nok en klage på dette fikk jeg opplyst at Audi Advance Key er "ekstrautstyr" og koster kr 10 000,- og kunne ikke etter monteres på min bil. Jeg ble ikke tilbudt noe plaster på såret for denne «mangelen». Etter en drøy måned med ny A3 er jeg forså vidt fornøyd med både kjøreegenskaper og komfort - men innsalget til selger i mars inneholdt også argumentet "dobbel kjørelengde på batteri" på årets modell sammenlignet med 2018 modellen. Batteriet på 2018 modellen gikk ca 40 km på. Årets modell viste seg å kun gi 62 km. Altså kun i overkant av 60% forbedring. Min opplevelse av Audi Møller Vest med 6 års kundeforhold (etter endt leasing tid i 2024) er langt ifra positive. Føler meg lurt. Dette er ikke hva jeg hadde forventet - men de er jo bilselgere.Tross alt, men det er jo som kjent ingen trøst. Andre som har opplevd noe lignende? Noen som har noen råd? Svar fra Audi ligger vedlagt.

Hilsen Espen

Audisvar.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår