Gå til innhold

Kjøpe bruktbil Outlander eller CX-5

Ranger emnet


nimrod81

Anbefalte innlegg

Jaja, da skal det kjøpes bruktbil til familie på 4 med 2 unger i tenårene.

 

Satte følgende kriterier for meg selv:

1.ikke eldre enn 2016

2.Maks 380 000 -ish

3. Km stand topp 80 000 

4. Fortrinnsvis bensin grunnet en del småkjøring

5. Krok

6. 4x4

Selv ville jeg ha Skoda Octavia, men samboeren insisterer på SUV grunnet bedre oversikt, og sannsynligvis mindreverdighets kompleks:)

 

Da har det etter nøye sømfaring på nett , blitt silt ut en del kandidater og man står igjen med den folkekjære favoritten Mitsubishi Outlander  PHEV

 

2019 varianten er hakket for dyr, så går glipp av større og bedre motor, samt bedre rekkevidde. En annen minus er at Mitsubishi "trekker" seg ut , så kanskje ikke like lett å bytte i en "ny modell" om man ønsker det på sikt.

Et annet problem slik jeg ser det er dette med hybrid, denne har vel knappe 3,5 mil. Med vinterstid og et "eldre" batteri ser jeg for meg at det begynner å bikke under 3 mil og da drasses det rundt på dødvekt. Så da er man avhengig av flittig lading om man skal ha noe utbytte. Klarer vel såvidt frem og tilbake på jobb om jeg er særdeles effektiv. 

Ikke får jeg noe elbil fordeler heller. Samt enda mer som kan gå galt, med tanke på 2 drivlinjer etc. og mer integrasjon. 

I mine øyne er det kanskje mer 2020 hybridene og utover som dekker behovene best mtp moderne krav. 

Ellers er jo ikke akkurat Mitsubishien noe spennende bil å se på innvendig. Men driftsikker og god garanti, samt et stort volum av biler er jo alltids greit .

 

Mazda CX-5 er et alternativ, både diesel og 192 hk bensin. I mine øyne noe "flottere" interiør, samt virker å være driftsikker samt god og sportslig "kjøreglede" . Kan få greie 2016 og 2017 modeller, 2017 er vel hakket hvassere å se på i mine øyne. Ser jo Diesel fortsatt selger godt, til tross for trussler fra myndighetene. Men som bilselgeren sa, så lenge vi har nordland, Troms og Finnmark vil det alltid være et marked for Diesel biler. 

 

Hva tenker folk her inne.... Føler ikke forbruket på hybrid bilene er noe voldsomt bedre enn for eks. bensin/diesel. Noe annet å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår