Mondeo 2012 Skrevet April 17, 2020 Rapporter Share Skrevet April 17, 2020 Har en Mondeo 2012 mod 1.6L Diesel Manuel gir. Vibrasjon i motor når den står på tomgang. Etter en tur på verksted fant dem ut at svinghjul måtte byttes. Så etter et par dager kom vibrasjonen bort. Har ikke merket noe på flere dager. Skal på verksted å få byttet dette over helga men kan det være noe annet som er galt siden vibrasjonene plutselig forsvant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet April 17, 2020 Rapporter Share Skrevet April 17, 2020 Hvor langt har bilen kjørt da? Har den kjørt 150000 eller mer ville jeg byttet den. Kan jo kjøre litt med den og avbestille timen og kommer det tilbake så kan du bytte den da. Er jo en reparasjon til rundt +10000kr dette (litt avhenig om det er merkeverksted eller ikke). Ikke bytt bare svinghjulet men sett inn en ny komplett klutsjpakke er min anbefaling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 2012 Skrevet April 17, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2020 Bilen har gått 190000km og det blir byttet klutsj samtidig om det er svinghjulet som er gåen. Bare rart at vibrasjonene plutselig forsvant.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet April 18, 2020 Rapporter Share Skrevet April 18, 2020 Ok. Du kan jo prøve å kjøre litt til men om vibrasjonene kommer tilbake så er det neppe noen utvei med bytte. Hvorfor vibrasjonene forsvant vites ikke men andre feil som ujamn motorgange kan også gi slike symptomer. Veldig vanskelig å gi deg noe konkret svar annet enn at feil på dobbeltmassesvinghjul kan forkomme lenge før 190000km, utslitt klutsj kan også forekomme lenge før din km-stand. Vet du om mekaniker sjekket feilkoder slik at motorfeil er utelukket? Om motor er i god stand og fungerer som den skal så ser det ut som om mekaniker har konkludert riktig slik jeg ser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 2012 Skrevet April 20, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2020 På 4/18/2020 den 8:23 AM, xr4ti skrev: Ok. Du kan jo prøve å kjøre litt til men om vibrasjonene kommer tilbake så er det neppe noen utvei med bytte. Hvorfor vibrasjonene forsvant vites ikke men andre feil som ujamn motorgange kan også gi slike symptomer. Veldig vanskelig å gi deg noe konkret svar annet enn at feil på dobbeltmassesvinghjul kan forkomme lenge før 190000km, utslitt klutsj kan også forekomme lenge før din km-stand. Vet du om mekaniker sjekket feilkoder slik at motorfeil er utelukket? Om motor er i god stand og fungerer som den skal så ser det ut som om mekaniker har konkludert riktig slik jeg ser det. På 4/18/2020 den 8:23 AM, xr4ti skrev: Ok. Du kan jo prøve å kjøre litt til men om vibrasjonene kommer tilbake så er det neppe noen utvei med bytte. Hvorfor vibrasjonene forsvant vites ikke men andre feil som ujamn motorgange kan også gi slike symptomer. Veldig vanskelig å gi deg noe konkret svar annet enn at feil på dobbeltmassesvinghjul kan forkomme lenge før 190000km, utslitt klutsj kan også forekomme lenge før din km-stand. Vet du om mekaniker sjekket feilkoder slik at motorfeil er utelukket? Om motor er i god stand og fungerer som den skal så ser det ut som om mekaniker har konkludert riktig slik jeg ser det. Da har bilen vært på verksted og ingen feil ble funnet. Hvorfor den nå går fint på tomgang uten å vibrere er en gåte for verkstedet. Dem antok det var svinghjulet da dem hadde bilen inne første gang. 20 000kr spart... På 4/17/2020 den 7:24 PM, xr4ti skrev: Hvor langt har bilen kjørt da? Har den kjørt 150000 eller mer ville jeg byttet den. Kan jo kjøre litt med den og avbestille timen og kommer det tilbake så kan du bytte den da. Er jo en reparasjon til rundt +10000kr dette (litt avhenig om det er merkeverksted eller ikke). Ikke bytt bare svinghjulet men sett inn en ny komplett klutsjpakke er min anbefaling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet April 22, 2020 Rapporter Share Skrevet April 22, 2020 Så bra da. Alltid hyggelig når ting løser seg. En mekaniker kan ta stille feil diagnose men han antok nok at det var svinghjulet, som jo er naturlig å tenke først om han i tillegg hadde sjekket motorens tilstand i forkant. Takk for oppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg