oyvindaa Skrevet April 13, 2020 Rapporter Share Skrevet April 13, 2020 Hei, har en BMW X3M, 2020 modell, 485 hk. Automat. Ved start, kald eller varm, går turtallet opp til 1500 o/m, etter ca. 1,5 min går det ned til normale 700 o/m. Ved ny start, varm motor, fyker turtallet opp til 1000 o/m. På tomgang varierer turtallet mellom 700-1100 med ca. 4-5 min intervall. Noen som har forslag, på forhånd takk. øyvindaa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne sten Skrevet April 17, 2020 Rapporter Share Skrevet April 17, 2020 Autel OBD diagnose er rimelig og enkel i bruk har reddet meg med mine 10 tommeltotter flere ganger, variasjon i tur tall kan være flere årsaker sensor for kjølevann pga termostat eller vannpumpe som ikke fungerer optimalt gir sensor for innsprøytning varierende signal etc Lys på lamper i bilen indikerer ofte at sensor virker og gjør jobben sin, mange gjør feil ved å bytte sensorer mens det er mekaniske deler i motor som ikke fungerer . Man bytter ikke ventil når man kjører på en spiker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg