bilamatøren Skrevet September 30, 2017 Rapporter Share Skrevet September 30, 2017 Hei! Jeg har nettopp hatt min Peugeot 307, 2003-modell på EU-kontroll. Fikk en del 2-er feil og hadde følgende mangler som må rettes på: (se vedlegg). Vurdert å skrape bilen, da jeg fikk et estimert tilbud på rundt 16 000kr. Håper jeg kan få noen tips av dere som har litt mer peiling; på om det er mulig å gjøre dette billigere. Feks å få tak i noe deler hos skraphandler eller gjøre noe selv. Pristilbudet jeg fikk innebærer dette: Bremserør v.bak – 268 Skifte v bremserør – 945 Bremseklosser – 700 bremseskive (x2) – 690 skife bremseskive/klosser – 945 bremsecaliper – 1285 skife bremsecaliper – 945 lysgjustering – 945 lyspærer (x4) – 26 skife lyspærer – 945 tilhenger kontakt – 68 skifte tilhenger kontakt – 945 mansjett band (2x) – 25 montere mansjett band – 945 spiralfjær (2x) – 800 skifte spiralfær – 945 stabelisatorstag – 392 skife stag – 945 foring – 169 skifte opphengsarm – 945 fjerne skvettlapp - 945 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stbo Skrevet Oktober 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2017 Har en 307 2001mod. Siste årene har den fått byttet omtrent alle delene du har i listen der. Har gjort alt selv, bortsett for lyktejustering(Byttet begge lyskasterene på bilen ettersom desse var falmet og blitt uklare med årene, fikk derfor 2-er feil på lysbilde på etterfølgende EU-kontroll, men betalte ikke mer enn ca 300kr for at merkeverkstedet justerte inn lyktene samtidig som de tok etterkontroll). Om du ser på pris for arbeidstid vs. delepris er det helt klart billigere med egeninnsats på eldre bil. Skaff deg Haynes boka på bilen, den er nyttig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg