Gå til innhold

turbo og bensin

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Originally posted by Estrewes

Hvordan er det å legge opp bensin rør og slanger fra tanken til motor rommet og retur på en bil som er forgasser? Er det en stor jobb? Ligger det klart fester til hovedpumpa under bilen og sånt forresten?

er bare å kjøpe rustfrie klemmer,med gummi, 5meter rull med bensin rør på biltema, og dra i vei..pumpa skal bare ha en ledning,dvs. pluss fra hjernen,jord den i en skrue som du fester braketten i..jeg modda lit på den orginale 760 braketen, plasserte den der den sitter org. på 240, dvs i bakkant av baksete,venstre side..under kjerra seff..var ikke gjenga hull,så brukte selvborende skruer..holder ikke det drar jeg bare gjennomgående... det røret som ligger det fra før bruker du som retur..

tar deg maks 1,5t...og da somler du jævli...tok med vel ca 40minutter fra jeg gikk inn døra i verkstedet...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bare brukte 40 minutter hadde du vel bukk da?

Mener du at du bruker vanlige bremserør? Klarer du da å levere nok bensin da? Trudde det skulle være litt størrelse på de røra som gikk fram til dysene jeg? Det er ivertfall en 10mm bensinslange som går fra matepumpa i tanken og til hovedpumpa under bilen!

Mvh EMil

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bensinrør..kobber...8mm er standard.. holder på en halv trimma motor...er ikke vits med 10mm på en litt trimma normal motor..

nei på bukker,type ligge under kjerra...40 min etter at bilen var jekka..skrev feil :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider