Jump to content

Motorolje Mitsubishi Canter

Rate this topic

AlexanderL
 Share

Recommended Posts

Hvilken type motorolje er best for bilen min?

Og hvilke butikker har de rimeligste prisene på olje?

Bilen jeg eier er en Mitsubishi Canter fe2 enkel cab 2004 modell.
Regnummeret til bilen er: VF 74252
Understellnummer: TYBFE649E6DS24587

Egenvekt: 3545 KG, Slagvolum cm3 3908, Hestekrefter 140

I instruksjonsboken står det at anbefalt motorolje er:

AE 10W-30, SEA 30, API klassifisering CD

SEA 15W-40, API klassifisering CE, CF-4 eller JASO klassifisering DH-1.

Håper på et svar.

Med vennlig hilsen Alexander L

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Cathu
      Hei
      Jeg har en 2014 passat alltrack 2 TDI  automat med 177hk. Og serdeles dårlig peiling på bil.
      Nå må jeg bytte dynamo, og jeg sliter litt med å finne korrekt. Det som sitter der nå er en bosch 180. Men når jeg ser etter en ny så ser jeg fler er merket med "for biler med start-stop funksjon" eller "for automatgir" har dette noe å si?

• By Jokke007
      Hei, jeg har nylig trekt om innertaket i 740’en, og måtte av den grunn ut med takluka. Det oppsto komplikasjoner ved tilbakemontering, jeg tok/tar alt ovenfra og håpet det gikk fint uten å ta ned kassetten takluka sklir inni. Får ikke luka i spor, og den bare kiler seg fast når jeg prøver å montere tilbake. Må jeg da ta ned innertak igjen, samt kassetten som luka ligger i for å ta det fra undersiden?
      Svært lite info om dette på nett.
      alle tips/triks og innspill mottas med stor takk! 
      mvh Joakim 

• By nicklas_3210
      Hei. 
      Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)
      Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin

På forhånd tusen takk for svar :D 
    • By anvebe
      Hei. Jeg har en Mazda 6 stasjonsvogn GH, 2008 mod., 140 hk diesel hvor motorlampa lyser. Har vert på verksted å de sier at intercooleren må skiftes. Det "spruter" vist ut av den.. Jeg har ikke skudd mye bil før, men jeg og andre jeg har pratet med syntes dette høres litt rart ut.. Det er vel en luft/luft intercoller, så hva spruter ut? Hører også med til historien at bilen var tom for kjølevæske (tanken var full for noen måneder siden, og aldri brukt mye kjølevæske før). Hvordan sjekker jeg best om intercooleren eller radiatoren leker? Fylte kjølevæske igår og lot den gå på tomgang 10-15min uten en dråpe på bakken, heller ikke etter å stått på samme plass over natten. Men bilen må kanskje kjøres skikkelig varm for å få lekasjen? Jeg prøvde meg fram med lekasjefinner på ene siden (der jeg kom til) på intercooleren med bilen gikk på tomgang uten å finne noe. Skal skru av fronten for å komme til hele i kveld.. Men må bilen gå på høyt turtall for å evt. finne en lakasje? Tips og råd motas med takk! 
    • By yaris2010
      Hei, 
      Ble klar over at begge kjørelysene mine ikke fungerer da jeg ble blinket på. Har en Yaris fra 2010.
      Jeg ser at det er led-lys på kun kjørelysene/bremselysene og at alt annet har pærer. Har altså da sjekket, og bremselysene fungerer. Jeg har byttet sikring. Alt stemmer ellers. Men kjørelysene vil bare ikke på. 
      Det sies at led-lyset som er kjørelysene er det samme som bremselysene - det bare lyser sterkere når jeg bremser. Dersom dette stemmer så gir det jo virkelig null mening at kjørelysene ikke fungerer, mens bremselysene fungerer.
      Noen som har noen ideer/innspill før jeg må tømme lommeboka og dra på service?

Takker VELDIG for eventuelle innspill!
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy