kristoffer3110 Skrevet April 5, 2016 Rapporter Share Skrevet April 5, 2016 Hei, vurdere å skifte ut mine 15" stock felger på mk5'en, har ikke noe senk heller, så jeg lurer på om 18" uten senk ville sett helt bananas/traktor liknende ut. Fant ikke så mye bilder på google av 18" felger på stock fjærer, men fant disse (er dog ikke sikker på om det er 18" eller senk): Jeg lurer også på om noen har bilder av sin mk5 med/uten senk og 17/ 18" /19 felger. Har sett at GTI versjonen har originalt senk på 30mm? tror jeg, og det så ikke så gale ut med 18 på. Har noen noe anbefalinger til noe som kunne fått min til å se tilsvarende ut med 18 og nye senkefjærer, har helst ikke lyst å bruke så altfor mye på senkesett/coilovers, men kanskje bare senkefjærer, har også sett folk bruke H&R fjærer med 30/40 eller 50/40 senk, noen erfaringer med dette evt. andre fjærer? Og hvordan er det å montere senkefjærer vs coilovers, er det lettere, og er det noe jeg bør klare selv, kan si at jeg ikke har veldig mye bil-mekk bakgrunn fra før.Takker for svar og bilder av deres biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats VT Skrevet April 6, 2016 Rapporter Share Skrevet April 6, 2016 Hvilken Golf har du? Hvis du har 2005 modell, så er Sportline og Jubileums versjonen originalt senket med 15 (?) mm fra standard golfene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer3110 Skrevet April 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2016 Jeg har 2006, 1,6 bensin, er usikker på om jeg har comfortline, trendline,highline, sportline eller jubileumsversjonen osv., men har skinn interiør og sølv linjer rundt sidene, bak og på grillen om det hjelper deg, men jeg tror den heter Comfortline Jubileum, var vertfall det tidligere eier hadde i annonsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 6, 2016 Rapporter Share Skrevet April 6, 2016 Og hvordan er det å montere senkefjærer vs coilovers, er det lettere, og er det noe jeg bør klare selv, kan si at jeg ikke har veldig mye bil-mekk bakgrunn fra før. Foran er det like vanskelig å montere coilovers som senkefjærer. Fjæra sitter i demperen. Så alt må ut uansett. Bak er det lettere med senkefjærer. Fjær og demper sitter for seg. Men du må fortsatt skru av nedre feste på demperen for å slippe ned/ut fjæra. Så du sparer kanskje 5-10min bak. Det skal ikke mye kunnskap til for å bytte demper og fjær, men du må jo ha verktøy da. Fjær klemmer f.eks. Beste for deg er å sette bort jobben, evt høre med noen kompiser om de kan komme å hjelpe deg. En annen viktig ting du må huske å gjøre før du bestiller time til 4 hjulskontroll og lyskontroll er å kjøre inn settet. Fjærene (og demper) må kjøres inn. De vil falle litt etter noen ti talls mil. Bruk bilen til normale ting i 1mnd før du bestiller 4 hjulskontrollen. Da får fjærene tid til å sette seg godt før de justerer hjula ;) Og husk at det går fort med 2000kr++ på 4hjulskontroll, lyskontroll og time hos BT ;) Greit å ta med det i beregningene om du har en trang lommebok :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer3110 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2016 Okey, men da får jeg nok vente en stund med senk verfall, litt trang lommebok som student, men nye litt større felger har jeg fremdels lyst å skaffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 7, 2016 Rapporter Share Skrevet April 7, 2016 Her er noen ekstra utgifter da du skal sette på senkesett: :) Fjærbeinslager foran: 500kr +/-(Evt nye støv mansjetter: 500kr) Forstillingskontroll + lys kontroll: 1500kr (kan variere fra sted til sted) Time hos BT: 500kr. (Monterer du et coilover sett feil må du justere det og bestille ny time igjen, 500kr til) Så du må nok regne med 2-3tusen kr ekstra da du skal på med et senkesett + få det godkjent :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer3110 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2016 Hadde ingen aning om alle disse ekstra utgiftene, takk for oppmerksomheten, det skal koste å være kar ja.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 7, 2016 Rapporter Share Skrevet April 7, 2016 Kan være kar og kjøre originalt å ..men ser jo ikke så kult ut da :P hehe Men jeg skal nok inn med Eibach senkefjærer på bilen min om ikke så lenge. Merker at den er litt slapp bak, så jeg må bytte demper/fjær uansett Så da kan jeg like gjerne sette på senke fjærer Evt et Eibach B12 kit (Demper og fjærer) kristoffer3110 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.