Dag Robert Skrevet November 3, 2015 Rapporter Share Skrevet November 3, 2015 Heisann! Vurdere å kjøpe meg en ledbar nå som mørket kommer. Er det noen her som anbefaler noen merker og steder jeg kan kjøpe. Og helst en som er lovlig å sette på bilen ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 3, 2015 Rapporter Share Skrevet November 3, 2015 Vi får ta lovligheten først: Sitat § 28-4.Lysutstyr som bil skal ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1) FJERNLYS 1. Bil skal ha enten to eller fire lykter som gir hvitt eller gult fjernlys. Det å sette på 1stk LEDbar vil gi deg 3 fjernlys. Noe som ikke er lovlig i følge kjøretøysforskriften. Men om teknisk/pkk kontrolløren reagerer på at du har en LEDbar på bilen vet jeg ikke. men ser man bort ifra det så er jo Rigid LED bar noe av de kraftigste LED bar som er der ute. http://www.ekstralys.no/categories/rigid Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Robert Skrevet November 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2015 Pkk blir ikke noe problem isåfall. Er bare fram til våren jeg skal ha den på og den skal ikke inn før det. Hvis jeg hadde hatt 2 stk da, så hadde det vært "lovlig"? Men da blir det vel for mange lux regner jeg med. Kan vel ikke være sterkere enn 480 lux om jeg ikke husker helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet November 4, 2015 Rapporter Share Skrevet November 4, 2015 Hei Rigid sine nye led bjelker er e godkjente med reftall 37,5 på den, å er av meget bra kvalitet:http://www.ekstralys.no/products/rigid-sr-serie-20-e-merket-fjernlys, det er med disse som alt annet, du får hva du betaler får. Jeg kjøpte kinabjelke til 800, bare får å samenligne, skulle gi 3 ganger mere lumen, men rigid griseknuste den på styrke. Å i tilleg var det akvarium inne i denne, etter 4 uker på bilen. Jeg har hatt rigid en stund nå ,å er veldig fornøyd med den. Den er også 520mm lang, akkurat like lang som skiltet på bilen. Dag Robert reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Robert Skrevet November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Da kjøpte jeg den :-) Men må man ha egen bryter på den? Eller kan man koble den på de vanlige fjernlysa også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 14, 2015 Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Du bør ha egen bryter på lysa. Og du kan ikke koble de rett på fjernlysa dine. Du må legge opp egne kabler fra batteriet til et rele. Og fra releet til LED lysa. Hente styringa til releet fra fjernlyset. Bryteren kan du sette på styre kabelen. (På kabelen mellom fjernlyset og releet) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Robert Skrevet November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Okei, synes bare det høres tungvindt ut med en egen bryter. For er jo ferdig ledningsnett som følger med, og der er det ikke mulighet å koble på noe mer uten å "ødelegge" det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 14, 2015 Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Sist jeg sjekket er det ingen regler som sier at du må ha bryter på ekstra lysene. Jeg bare vet med erfaring at det kan være lurt å kunne skru av litt lys om det er mye tåke eller snø "storm" ute. Dag Robert reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Robert Skrevet November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Da prøver jeg med det først vettu :-) Takk for svar :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Robert Skrevet Desember 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2015 Hvem av ledningene på kontakten på utsiden av lykta er til fjernlysa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg