kristoffer3110 Skrevet Oktober 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2015 Skal montere ett helt vanlig standard rygge kamera til en golf mk5 2006 mod, som kunn har ryggelys på høyre side bak, jeg har en ettermontert stereo.Her er installasjons guiden for kameraet: https://www.dropbox....-29-40.png?dl=0. Kameraet har kun en 1,3m lang ledning fra kameraet som skal gå til strøm fra ryggelyset og jording, så videre en 5m lang gul video kabel som skal bak stereoen. Må montere kameraet over reg. skiltet. Ryggelyset er en del av begasjeromsluken så ledningen for strøm til kameraet er ikke lang nok til å hente strøm fra ryggelyset. Er det en lettere måte å hente strøm til kamerat på? Må også være slik at det kun får strøm når bilen er i revers. Slik så connectoren som stod i ryggelyset bak ut: https://www.dropbox....160320.jpg?dl=0 er usikker på om hvit eller brun er strøm/jording og om det vil fungere som strøm.. Noen som har noen tips å dele her? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2015 Du har vel fått svar på dette tidligere?? Du må måle hvilken ledning som gir +12v, og du kobler selvfølgelig kabelen fra kamera til ryggelyset, der hvor kablene går inn i lykta ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer3110 Skrevet Oktober 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2015 Har også sett noen som kobler strømmen til en blå å svart kabel som ligger inni d stolpen, nærme den delen av baklyset som er festet yil selve "bil karosseriet", så hadde jeg sluppet å strekke kabel til bagasje rumslokket ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2015 Ja, det er jo det jeg sier, der hvor kablene går inn i lykta ;) Evt annen plass som er kortere vei.... Du må uansett måle om det er riktig ledning du kobler deg til. kristoffer3110 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg