Gå til innhold

Så fint da!

Ranger emnet


48IDA

Anbefalte innlegg

Er litt i siget, men bare litt... :hello:

Prøvde å få av svinghjulsbolten i går, men den ville ikke av med 50mm modifisert pipe. Så jeg håper Erik bestiller en 47,6mm - et eller annet " i dag.

Mangler kam, så er det klart til montering..., eller mangler og mangler. Lurer litt på om jeg må gå for en Fk89 som alle dere andre, hvis ikke så blir det kanskje Fk98 eller AC et eller annet som ligner Fk89 - man tager vad man haver (råd til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke morten en sur FK 89 liggende.... husker han klaget på den kammen... funket vist ikke på tomgang.... men det er klart han hadde ikke 48 IDA heller.... min funker supert... KJEMPE kam... tror jeg da... men hva vet jeg....

 

Høyere komp og mer ventiler... pluss lystgass??

Ser vi en ellver i det fjerne... plast ruter og 0 bensinvarmer...

Pluss KASSE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha en sur fk da, vil ha en som er bitter..

Jeg har plastruter i hue jeg også, og bensinvarmer har jeg ikke hørt om en gang. Det er penga som bestemmer alt se..

Hva blir kompen på da? 15:1? Eller var det 13 et eller annet? Har tenkt litt på det myself, men det var de penga igjen. Jævlig synd at jeg aldri fikk prøvd ut den motoren i sommer så jeg hadde et utgangspunkt til neste år - begynner liksom på scratch igjen, men det er jeg vel ikke alene om så...

 

Lystgass er gøy, det vil jeg også ha :) Lurer på om (husker ikke navnet) kjører en 2332 m. lystgass, og jeg tror han har en tier faktisk.

 

Skal du kjøre uten kjøling neste år eller? Hvis du skal opp i komp, blir det vel kun racing uansett eller....amitotalywrong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja... jeg er litt vinglete... på en side vil jeg ha en morsom gatebil... så da blir det 11/1 i komp og 45 halsringer... 44x37,5 ventiler og kjøling....

 

Men får jeg tak i en annen sommerbil så kan det bli 13.9/1 og 114 oktan race fuel 44x37,5 ventiler, 0 kjøling + plast i hue og ræva, 45 halsringer lystgass.... løpet ut liksom....

For å gi turbogutta noe motstand.... Men tror nok ikke jeg har råd til dette egentlig... gutta gjør jo kupp på kupp...

 

babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. For noen luksusproblemer dere har gutter.

 

Ha en bil til hvert sitt bruk. Det er det greieste. Det blir så mye kjøring til sommeren uansett, så bilene blir garantert brukt nok. Skal man være med blandt gutta så må man ofre. Hvis det ikke konverteres til turbo da kiddie

 

Poblemet mitt er: Skal jeg kjøre 2044, 2332, 1915 eller super værst ;) Og i hvilken bil, oval, ghia eller 59'n? En ting er ihvertfall sikkert. Jeg er frelset, så å ta fra en bil daily-driver statusen koster meg ikke en 5'er...

 

Ta'n helt ut. Man lever bare en gang. Og bilene er ikke akkurat dyre...så om det blir litt herpa driter vi i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eller kommer man lengre??

 

Det du SKULLE ha gjort Jee... det var å sette inn skuddsikker kasse i ovalen, mekka flipp karross og letta bunnplata med alu. I med versting versting motor og store stygge JayCee gassere... giga slicks under karrossen og spindelmounts foran... Og bevart utseendet som det var.... og kjørt lave 9 ere med lystgass... plenty det... og så tøft i forhold da???

 

Hadde ikke kosta deg mer en et par solgte motorer heller....

 

:cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ovalen i grei forfatning slik som den er da? Litt mer gufs i 1915 så er jo den på høyde med de beste i utlandet.:cocain: En flip-front ville jo bare ødelagt utseendet. Men spindel mounts foran kan jeg nesten garantere på 59'n. Blir det ikke en meter's høye wheelie's med frambremser, åker de fort av...det er et løfte. Hullborret forstilling uten tårn er allerede under konstrusjon. Ned i vekt.

Alu i bunnplata dropper jeg intill videre. Da det står mye mer respekt av en gatebil....Alle forventer at en dragbil skal gå fort.

 

Spørsmålet om Kjærring gidder jeg ikke svare på. Men jeg kan si det slik. Denne hobby'n har kostet meg 3 greie forhold. Og se på hvordan jeg går kledd :cool:...bruker ikke ei krone på meg selv... det hele er et spørsmål om satsing....og hva man vil her i livet.

Jeg er jo stokk dum alacocaina ...og bruker hver eneste krone det jeg digger mest.....prioriteringssak.

 

Men jeg må nok skjerpe meg nå. Gjøre ferdig noe av det jeg har begynnt på, isteden for hele tiden å kjøpe nytt. Blir litt sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår