an79 Skrevet Oktober 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2015 Hei. Jeg lurte på om det går ann å koble starteren fra bilbatteriet? Har en VW LT, og har har fått beskjed om at det er en feil med starteren. Batteriet tømmes i løpet av noen få timer, og siden den er en bobil, og jeg har fast plass på camping, trenger jeg batteriet til andre ting nå. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Oktober 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2015 Er vel bare å skru av bolten på starten som kabelen sitter på, teste å se om den trekker fortsatt strøm? Men er du sikker på det er starteren da at det ikke er noe annet som tar strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
an79 Skrevet Oktober 3, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2015 Var på verksted for ett par uker siden, og da sa de at den måtte skiftes.Men de hadde ikke tid til det da. Siden jeg ikke har så god greie på biler, så må du nesten forklare nærmere Ser det er to bolter med ledninger, tror de går til starteren. Kan jeg skru av begge? Trenger forsatt strøm til andre ting i bilen, så det er kun starteren jeg vil koble fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Oktober 3, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2015 Først sjekker du hvor mye volt/spening batteriet som du har. koble fra polene først og mål spenning, så sette på polene se hvor mye volt du har da. du skal ha sånn ca 14.4 v ved fult batteri som er helt frisk. Ta av begge ledningen til starteren, da vil du merke om det blir stor spenning forskjell på batteriet. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg