Gå til innhold

Startproblemer/vansker 92 accord 2.2i


jugedal

Anbefalte innlegg

Jeg har en accord 2.2i cb7 fra 92. Den går fint på tomgang og ved vanlig kjøring og stopper aldri under kjøring. Men enkelte ganger så vil den ikke starte. Den starter men dør ut etter 1sek. Når jeg da prøver og starte den igjen så står den bare å går på starteren. Det virker som den ikke får drivstoff rett og slett. Da problemet oppstod begynte jeg med de vanlige tingene. Sjekket plugger og gnist og skiftet drivstoffilter. Det virker som problemet kommer om jeg starter og stopper bilen ofte på kort tid. Jeg har vært på to verksted med bilen uten at de har funnet ut noe selv om feilen var til stede. Om jeg får dette problemet må jeg la bilen stå noen timer eller over natten, så starter den normalt igjen. Honda har jo en del følere/sensorer selv om den er fra 92. Er det noen der ute som har hatt lignende feil på accord tidligere? Jeg finner rett og slett ikke ut av dette. Veldig takknemlig for alle forslag/tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardfeil på 90-talls Honda, som alle merkeverksted burde kjenne til. Dårlig lodding/kaldlodding på printkortet til releet til bensinpumpa. Når bilen er driftsvarm blir det dårlig kontakt, og bilen vil ikke starte igjen rett etter at tenninga er skrudd av. Få noen som kan lodde til å suge bort gammel loddetinnn og legge på nytt.

 

 

Main%20relay%201_zpssjxwuogi.jpg

Main%20relay%202_zpstbmu2wno.jpg

rele_zpsvio2t6xv.jpg

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår