golf 1.8 16v Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 Hva er forskjellen på ESI og VTI utenom de 125 hk Vs 160 hk? Jeg tenker på girkasse, bremser, oppheng osv. Er det noe problemer å hive i en VTI motor i en ESI? Er det jeg må passe på? På forhånd takk :) Siter 83ford sierra cupe 2.0 cl 87ford sierra sedan 2.0 cl 88ford sierra sedan 79opel ascona b 2.0sr 87peugeot 205xs1.4gt 89Golf2 1.8 gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf 1.8 16v Skrevet April 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Kjempe greier.. forresten nam nam bilde... Siter 83ford sierra cupe 2.0 cl 87ford sierra sedan 2.0 cl 88ford sierra sedan 79opel ascona b 2.0sr 87peugeot 205xs1.4gt 89Golf2 1.8 gti 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Det går fint å putte en VTI motor i en ESI, men det er noen småting du må passe på.. Extentionrod-en (gear overføring) fra VTI og ESI er forskjellig. få med den fra VTI motoren. Ledningsnettet må byttes.. evt konverteres.. men det er lettere å bytte.. (dog litt konting og pirk, trangt og jævlig) Det er lurest å få tak i en komplett motor.. med gear og ledningsnett.. (Kan sette deg i kontakt med folk som skaffer nyoverhalt til 22.000,- - 24.000,-) Gearkassene går ikke om hverandre etter det jeg kan huske.. ESI er D16 Med SOCH VTEC, mens VTI er B16 med DOCH VTEC. Bremsene er vel de samme på disse bilene.. (tror jeg fra usikkre kilder her) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Skiver bak på VTi, er vel tromler på ESi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Er skiver bak på ESI med ABS i allefal.. Se her: http://forum.club-honda.org/viewtopic.php?t=3851&highlight=skivebremser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
extrah Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Er skiver bak på ESi ja. Siter `99 Integra Type R #03082 `93 Del Sol VTi (Solgt) `98 Integra Type R #03740 (Solgt) `98 Integra Type R #01212 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Legger meg flat jeg, brukte spørsmålstegn hvertfall.....;) :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Det enkleste er selvfølgelig å bytte bil. Motorbytte er som regel en *svært* omfattende operasjon, og kan kun utføres av folk som vet hva de driver med, og ikke er redde for å bli skitne på fingrene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VTIracer Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Er ikke noe stress å gjøre motorbytte fra ESI til VTI, men du bør kunne litt om Honda/sunn fornuft.. Kjøper du en komplett motor med gearkasse og overføring så går det å få brukt det gamle ledningsnettet. Er bare noen få ledninger som må gjøres om. Det er VTEC på ESI og, så da har du ledningene som er til det opplegget der, og det er det viktigste. Men du bør ha peiling på Honda for å gjøre en sånn jobb. Har du det, burde det gå på en 8-9 timers tid. Bremser og demper er også ulikt. Større skiver foran og skiver bak på VTI, ESI har mindre skiver foran og tromler bak. Bedre dempere på VTI å. Det beste er å importere en VTI fra Sveits eller Tyskland. Får de inn til Norge for mellom 75000 og 90000 kr avhengig av stand. Det er det beste! Integra Type R understell, girkasse og motor passer sokm hånd i hanske oppi VTI bare så det er sagt å! Integra er bygd på samme bunnplate som Civic VTI 92-95 hatchback så alt passer over!! 1,8 liter, 190hk, store bremser, 5 bolter, tettsteget girkasse med 40% diffbrems(Thorsen diff) i en liten VTI=GØY!!! Har alt utenom motoren enda til min bil og den er til lakkering nå, den blir fet!! pluss har en ex-racing blodtrimmet VTI motor på gang :D Blir gøy til sommeren folkens!!!!!!!!!!!:dude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VTi Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 jau.. ikke no pes å gjøre om esi til vti nei? men hvor mye kommer det på kronemessig da? Sier det bare.. DOHC eier :D SOHC er med fram til 80km/t, men der erre stopp, da sier DOHC hade, også drar den fra.. hehe.. kjöra hårdt! Siter - Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992 - Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT - Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT - Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Kronemessig.. Regn med ca 20 lapper så er du godt igang.. Spørs om du skal bygge bremsene deretter også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maiden-honda Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 det går jo ann å få det under 20lapper bare mann ikke hiver seg på den første motoren man finner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.