Gå til innhold

Hva er forskjellen på Civic ESI og VTI??


golf 1.8 16v

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på ESI og VTI utenom de 125 hk Vs 160 hk?

 

Jeg tenker på girkasse, bremser, oppheng osv.

 

Er det noe problemer å hive i en VTI motor i en ESI? Er det jeg må passe på?

 

På forhånd takk :)

83ford sierra cupe 2.0 cl

87ford sierra sedan 2.0 cl

88ford sierra sedan 79opel ascona b 2.0sr

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å putte en VTI motor i en ESI, men det er noen småting du må passe på..

 

Extentionrod-en (gear overføring) fra VTI og ESI er forskjellig. få med den fra VTI motoren.

Ledningsnettet må byttes.. evt konverteres.. men det er lettere å bytte.. (dog litt konting og pirk, trangt og jævlig)

Det er lurest å få tak i en komplett motor.. med gear og ledningsnett.. (Kan sette deg i kontakt med folk som skaffer nyoverhalt til 22.000,- - 24.000,-)

 

Gearkassene går ikke om hverandre etter det jeg kan huske..

ESI er D16 Med SOCH VTEC, mens VTI er B16 med DOCH VTEC.

 

Bremsene er vel de samme på disse bilene.. (tror jeg fra usikkre kilder her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress å gjøre motorbytte fra ESI til VTI, men du bør kunne litt om Honda/sunn fornuft..

 

Kjøper du en komplett motor med gearkasse og overføring så går det å få brukt det gamle ledningsnettet. Er bare noen få ledninger som må gjøres om. Det er VTEC på ESI og, så da har du ledningene som er til det opplegget der, og det er det viktigste.

Men du bør ha peiling på Honda for å gjøre en sånn jobb. Har du det, burde det gå på en 8-9 timers tid.

 

Bremser og demper er også ulikt. Større skiver foran og skiver bak på VTI, ESI har mindre skiver foran og tromler bak. Bedre dempere på VTI å.

 

Det beste er å importere en VTI fra Sveits eller Tyskland. Får de inn til Norge for mellom 75000 og 90000 kr avhengig av stand. Det er det beste!

 

Integra Type R understell, girkasse og motor passer sokm hånd i hanske oppi VTI bare så det er sagt å! Integra er bygd på samme bunnplate som Civic VTI 92-95 hatchback så alt passer over!!

1,8 liter, 190hk, store bremser, 5 bolter, tettsteget girkasse med 40% diffbrems(Thorsen diff) i en liten VTI=GØY!!!

 

Har alt utenom motoren enda til min bil og den er til lakkering nå, den blir fet!! pluss har en ex-racing blodtrimmet VTI motor på gang :D Blir gøy til sommeren folkens!!!!!!!!!!!:dude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

jau.. ikke no pes å gjøre om esi til vti nei? men hvor mye kommer det på kronemessig da?

 

Sier det bare.. DOHC eier :D SOHC er med fram til 80km/t, men der erre stopp, da sier DOHC hade, også drar den fra..

 

hehe.. kjöra hårdt!

- Honda CRX Del Sol VTi EG2 - 1992

- Honda Prelude 2.0i - 1993 - SOLGT

- Renault Laguna 1.8RT - 1997 - SOLGT

- Honda Civic VTi EG9 - 1992 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår