Gå til innhold

Nye baklykter, lovlige?

Ranger emnet


ladsar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å skaffe meg disse baklyktene:

http://www.astina.dk/lygter/mazda-baglygter-led-krom-45doers-p-104443.html?cPath=23_27_313&osCsid=027830fc04a7c4d5aa201b014a2ef55e

eller disse:

http://www.astina.dk/lygter/mazda-baglygter-led-sort-45doers-p-104444.html?cPath=23_27_313

 

Det jeg lurer på er om jeg vil få noen problemer med baklyktene i en eventuell kontroll. Leser her på forumet at flere har hatt utfordringer med vegvesenet så vil ikke bestille før jeg er sikker på at det er helt greit å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, mistenkte at det ikke var greit å bytte baklykter sånn uten videre :( Har nå googlet og lest meg opp mer på emnet, og jeg er veldig usikker på om jeg gidder å kjøpe dem eller ikke. Mange (de felste faktisk) skriver at det ikke er noe problem å få bilen gjennom EU-kontroll med uorginale lykter, mens noen få sier at de har fått problemer under forskjellige kontroller. Så er det jo dette med kollisjon og forsikring. Kolliderer jeg med uorginale baklykter så kan forsikringen vise seg å være lite verdt. Så det jeg lurer på nå er om det er mulig å få godkjent lyktene på noen måte? Jeg har veldig lyst på de blanke baklyktene jeg linket til i min første post..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som leter den finner. Fant de mørke lyktene på Bsbilder.no, der står det faktisk at de er e-kontrollert. Jeg ringte inn til kundeservice for å forsikre meg om at det er lovlig å bruke disse i Norge, så da blir det lagt i handlekurven for bestilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var endelig baklyktene kommet :) Må si det tok sin tid. Da jeg bestilte stod det "bestillingsvare, 7-15 dager levering". Burde heller stått 70-150 dager levering, men nå er baklyktene i alle fall her. E-merket er dem også :) Så er det neste utfordring, og det er å skifte ut baklyktene og sette inn de nye. Er det noen som har gjort dette før? Er det mye arbeid og vanskelig å komme til? Hvis det er mye arbeid og vanskelig å få det til skikkelig, så innser jeg jo at jeg trenger hjelp. Hadde bare et håp om at det ikke er alt for vanskelig... Det ble for øvrig Skruvat.no som jeg bestilte fra. Og det er disse lyktene som nå skal på min bil: http://www.skruvat.no/Baklys-P419490.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår