KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Hei! På min Audi A4 Sedan 2002-modell var begge fjærene bak knekte, og jeg har derfor byttet de. Problemet nå er bare at bilen ble unormalt høy bak. Fjærene kjøpte jeg hos bildeler.no Kan jeg ha gjort noe feil under montering, eller har jeg rett og slett fått feil fjærer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Noen audier kom med sports og S-line understell. Disse fjærene er lavere enn de originale (+/- 15-25mm). Har du normal, sport eller s-line? Noen fjærer må også "kjøres" inn før de setter seg. Har jeg fått høre Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Bilen har vanlig understell i følge serviceheftet, så antar dette stemmer. Har ikke kjørt med bilen enda, så mulig det kommer seg noe, men den må bli en hel del lavere skal bilen se "normal" ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Kontakt møller for å dobbel sjekke ;) Er vel ikke forrige eier som har satt på andre fjærer da? Senkefjærer f.eks Men står den høyt i forhold til fronten eller er det generelt? Får vel ikke slengt ut et bilde? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Skal høre med de i morgen Så vidt jeg vet har ikke han satt på noen andre fjærer, men det er jo en mulighet. Jeg synes den står høyt i forhold til både fronten og generelt.. Den stod helt sikkert for lavt tidligere pga gamle og slitte fjærer, men at forskjellen skulle være så stor hadde jeg ikke trodd. Var ikke enkelt å få tatt noe godt bilde i garasjen, men slenger ved de jeg tok. På meterstokken står det 10 cm ved hjulbuekanten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Fronten har en fin høyde. Bak ser den litt for høyt ut ja. Står det noe nummer på de gamle fjærene? De som satt bak Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Kan nesten virke som det sitter uoriginale fjærer, evt sports/S-line fjærer på bilen. Ser på google.no->Bilder nå av andre A4. Der er de like høye bak som din er nå Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Nummeret hadde rustet bort, men Audi-logoen var der fremdeles, så da er de vel originale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Ja, men kan fortsatt være sports fjærer som satt på bilen din. Var de fargekodene der? Originale fjærer har noen farge dotter på selve fjæra Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Nei, var bare Audi-logoen igjen.. Får høre med Møller om det er sportsunderstell på bilen i morgen. Kan jo også være at jeg har fått feil fjær fra bildeler.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Utifra fronten på bilen så kan det være at du har sports understell på bilen. Da må du ha andre fjærer som ikke bildeler.no selger. Bildeler.no har vel bare de vanlige. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 De har ikke sportsfjærer nei. Gir tilbakemelding når jeg har snakket med Møller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2015 Gjør det ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianH Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2015 Da har jeg snakket med Møller, og ut i fra det de kunne se står det vanlig understell på bilen. De nevnte også at det kunne ta litt tid før fjærene setter seg, og at jeg kunne kjøre med de ut uken for å se om det kommer seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2015 Oki :) Men da har du iallefall riktige fjærer på bilen. Da er det bare å kjøre på. Håpe bilen synker litt bak/får lik høyde +/- som du har foran :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg