Gå til innhold

Får ikke låst bilen? W202, 95mod


HåkonRokåsÅnes

Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Noe som kan gi meg noen gode tips? Problemet er som følger; Sentrallåsen er dau, og er ikke noe nøkkelhull i døra på førersiden, så får dermed ikke låst bilen. Jeg håpet det ville la seg gjøre å låse bilen i det man går ut (altså bare presse ned pinnen i døra, men på førersiden nekter den..) i og med det er nøkkelhull på passasjersiden. Jeg kan presse ned pinnen på samtlige dører utenom førerdøra, og da er man jo egentlig like langt..

Så hvis noen har en løsning bare på hvordan jeg kan låse døra? Er ikke nøye at startsperra ikke virker, har bare lyst til å få HELE bilen låst..confused.gif  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du greier å få ned "pinnen" på førerdøren hvis du lukker døren først.

Lukke fører døren -> Presse ned pinnen -> klatre over til passasjer siden forran -> gå ut -> lås passasjer døren. Merkelig at nøkkel hullet er der...

ELLER

Fiks vakumpumpen,

1. Finn den (på min c180 1999 sitter den i bagasje rommet, på høyre siden under trekket, pakket i skumplast)
2. Finn ut hvilke rør som fører til dørene og prøv å sug/blåse i slangen, åpner/låser døren seg bytt pumpa.
3. Kan også sjekke at alle slangene sitter ordentlig og ikke er knekt eller bøyd for hardt, men er usikker på om det er nødvendig etter at du har sjekket (2.)

Lag en post på hvordan det gikk/ om du lærte noe.

Jeg holder for øyeblikket på med samme problem på min.
Fikset løsen (på fører døren) så nå kan jeg låse bilen manuelt, men har også sentral-lås som ikke funker som jeg mistenker pumpen på. Skal prøve å suge/blåse imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår