Mecen Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Jeg har noen feilkoder på min Octavia 4x4 2001 Jeg har prøvet å slette dem uten hell. Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-A.lbl Control Module Part Number: 1C0 907 379 F Component and/or Version: ESP ALLRAD MK60 0103 Software Coding: 0022662 Work Shop Code: WSC 31480 000 00000 VCID: 2D51DEB2B723D549F4D-5140 Fault Codes have been Erased 2 Faults Found: 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 - No Signal/Communication 01486 - System Function Test Activated Jeg for vel ikke orden på den 01486 når jeg har feil på 01324 (j492.) Når det gjelder denne j492 så har jeg skiftet komplett abs pumpe. Fikk den fra England brukt. Det tikker i haldex boksen bak på gardangen hele tiden,er det normalt? Noen som har noen gode råd,takker for all hjelp jeg kan få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Har du klart å slette noen av di feilkodene du har der. når det gjelder den j492 så er den på høyre bakaksel se på den kanskje kabelbrudd eller sikkert defekt. Når det gjelder abs pumpa har du fått kodet den opp riktig kan hende pumpa defekt. Det er sikkert Bosch delen som sitter til pumpa den svarte som er defekt på bilen er som regel dem som går i stykker. Så der kan det hende det hjelper kun å bytte om Bosch delen og bruke den gamle pumpa di? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mecen Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Nei jeg for ikke sletta dem to. Jeg har sjekka kabler og kontakter,men finner ikke noe brudd elle irre. Pumpa jeg fikk fra England og skifta var komplett med Bosch delen. Men den kan jo være kapputt den også. Noen som har skifta haldex boksen bak der? For meg ser det ut som jeg må med med hele bakstillinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Hvorfor byttet du abs pumpen? Feilkoden forteller om manglende kommunikasjon med kontrollmodulen i haldexkoblingen. Trekker bilen på alle fire hjul? Her er en link hvor tilsvarende feilkode diskuteres: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4285251-AWD-Haldex-issue-01324-Control-Module-for-All-Wheel-Drive-%28J492%29 Feilen ble fikset ved å bytte kontrollmodulen til haldexkoblingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mecen Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Tjaaa..det med abs skifte var det noen som sa jeg kunne begynne med. Som du skriver så ble jo dette fikset med bytte av kontrollmodulen til haldexkoblingen. Så er mitt spørsmål kontrollmodulen til haldexkoblingen hvor sitter den? Er det den på kardangen? Har nettopp kjøpt bilen,om den trekker på alle 4 hjul vet jeg ikke. Og hvordan finner jeg ut av det om den gjør det,er det bare se om den spinner på forhjula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Se side to av linken jeg la ved. Der vil du finne et innlegg som inneholder ett bilde av haldexkoblingen og kontrollmodulen. Du bør forøverig sjekke alle ledninger som går til kontrollmodulen med tanke på brudd/kortsluttning før du eventuelt bytter modulen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mecen Skrevet November 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 Det ser ut den er lik min og samme plassering. Leste på et annet forum at et oljeskift mulig kunne hjelpe pga av clutcher og pumpe. Kan jo prøve det først, og omme ledninger fra haldex til abs pumpe. Ellers så har jeg en stor jobb foran meg,ser ut som jeg må ned med hele bakakselen for å komme til den. Sliter litt med dårlige skuldre så jeg skruer ikke så mye lenger,men for ta tiden til hjelp. Ellers så vil jeg takke Dynasty og Opel Astra for gode råd. Så er det noe jeg kan bidrag med til dere så kan jeg endel om programmering.(gjelder andre medlemmer også) Dette er da omprogrammering av clusters, immo, ecu, nøkler, gammelt og nytt. Feks.vin og immo (startsperre) ved ECU bytte. Ønsker du feks.et Bora speedometer i en golf IV,etc,etc. Jeg bor i kristiansands område. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet November 11, 2014 Rapporter Share Skrevet November 11, 2014 Henter du ut SKC-koder ved hjelp av Vag-Tacho? Kjøpte meg en gang en uoriginal Vag-Tacho kabel med tanke på å hente ut SKC-koder fra ECU og instrumentpanel. Dessverre ikke fått kontakt hverken med ECU eller instrumentpanel med denne kabelen. Man oppnår muligens mer suksess om man handler inn kabel herifra: http://opelinfo.com/ ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mecen Skrevet November 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2014 Hei Dynnasty Den du viser til er vel den orginale vagtacho og koster med siste updates 5-6000 tusen. Denne har jeg ikke prøvet,men kjøpte meg en pirat vagtacho 5,0 og den virket vel på endel biler. Disse her er vel mere på nøkler og ikke så mye ECU. Ser det er kommet ut en som heter 5,5 beta,men den ville jeg ikke ha kjøpt så lenge det er "BETA versjon" Jeg skriver mine egne program for utlesening av data fra Cluster og ecu, ect Legger ut en link som du kan se litt på,her er der noe for en vær. Har selv kjøpt litt derfra,virker ok å handle med men betal via pay pal. Skulle du kjøpe deg noe for å prøve "LES UT DEN ORGINALE BIN FILA OG LAGRE DEN" Mange av disse programvarer som leveres med kan virkelig fucke det til. http://www.ecutool.com/Policy.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.