hEiDi89 Skrevet Oktober 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Hallo:) Hvordan kan man enklest mulig (på egenhånd) finne ut hva som er i ferd med å skjære seg av girkasse og clutch? Eventuelt andre ting (svinghjul/utløserlager ol) som kan være dårlige og gi disse symptoma -bilen blir liggende unormalt lenge på 3/4000 ohm i bytte til 4 gir. -rygging med litt trøkk så frir den seg. (T.o.m når jeg prøver å tvinge den) -det lekker væske som minner om lukta til servoolje, men servoen er helt fin.. -ved litt mye clutching lukter det veldig.. Er snakk om en golf mk4 1,6 med 260 xxx på telleren.. Kassa på denne er vel kjent for å tulle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delespesialisten.no Skrevet Oktober 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Heisann!Ut i fra det du forteller kan jeg legge til et par tips, det høres ut som flere av disse symptomene du referer til gjelder slitt clutch, videre høres det ikke for meg ut som hele kasse er gåen. Men at spesielt reversdrevet er slitt. Hvis du har noen som kan motordemontering/girkassedemontering ville jeg bedt noen åpne den og ta en overhaling, samt satt inn ny clutch. Så bør denne bilen vær god som gull igjen. Eventuelt hvis du vil gjøre det selv, kunne du begynt med et clutchbytte, noe du kan greie selv.Den kan være så enkelt som at du må fylle på girkasseolje? Så først og fremst burde du legge deg under bilen med et lys og se om det er lekk av olje noe sted, om det eventuelt inneholder metallspon osv.Mvh Delespesialisten.noBildeler på nett | Norsk nettbutikk Siter Beste kvalitets bildeler på www.delespesialisten.no Helnorsk nettbutikk for bildeler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hEiDi89 Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Takk for svar:) Var under der i går og tok litt bilder, ikke at man ser så mye på de, men man ser hvertfall hvor det er vått. Ingen lyder som kommet når jeg bruket clutchen, men fra girkassen kommer det mye knirkelyder.. Om jeg setter i gang med et clutch bytte er det kanskje like greit å bytte utløserlager i samme slengen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 31, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2014 Ja, det er lurt å skifte utløyserlager samtidig med å skifte clutch. Men det kan være lurt å skifte simmerring bak på veivakslingen og på inngåande aksling på girkassa. Viss simmerringer lekker olje, så vil du få olje på clutchen og sluring. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hEiDi89 Skrevet November 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2014 Ja, det er lurt å skifte utløyserlager samtidig med å skifte clutch. Men det kan være lurt å skifte simmerring bak på veivakslingen og på inngåande aksling på girkassa. Viss simmerringer lekker olje, så vil du få olje på clutchen og sluring. Jeg lurer på om olja kommer fra girkassa, den lukter mer som servoolje, i tillegg vet jeg at jeg har slått venstre side hardt nedi bakken her hjemme.. Kommer nok til å bytte clutch og utløserlager samtidig. Er det mye jobb og bytte simmringer? Og er det eventuelt noe annet som også burde byttes i samme slengen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.