per-ulv Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Hei. Har en Pioneer TS-W3001D4 12" som skal drives av RF R1200-1D. Bør jeg kople subben i serie eller parallell? Her er link til begge produktene: http://www.pioneer.eu/no/products/archive/TS-W3001D4/page.htmlhttp://www.rockfordfosgate.com/products/details/r1200-1d Er litt grønn på det her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Bruk en utgang på forsterkeren og koble spolene i parallell. Da vil forsterkeren få 2ohm på utgangen og klarer å levere ut 800WRMS Elutstyr reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Skjønner. Får gå ned i garasjen og kople i parallell. Takk for kjapt svar :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Sliter du med å få noe ut av pioneer bassen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Vet ikke. Har ikke prøvd den enda. Er egentlig litt redd at forsterkeren er litt for pinglete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Bass elementet klarer mer enn hva forsterkeren klarer å levere ja. Men du skal kunne få bass i det oppsettet. Vil ikke si den er for pinglete, men den er litt "svak" ja. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Får ned og kople opp etter mat. Har på feelingen at elementet er sulten på mer strøm. For ratioen mellom rms og peak er jo 1:3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 For ratioen mellom rms og peak er jo 1:3. Hva mente du med det? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 1000 watt rms og 3000 watt peak. Noe som sier meg at elementet vil ha mye strøm for at det skal prestere bra, eller tolker jeg det helt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 De 3000W kan du se bort fra. 1000W er det elementet klarer/tåler. WRMS er den effekten man skal se etter (sammen med følsomhet og alt det) 3000Watt er .. ja, nesten mer reklame for elementet. For å si det på den måten. Villedende effekt Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Vel for og si det sånn, har koblet det opp nå, og mer effekt hadde ikke skadet. Var ikke helt til forventningene, men jeg hadde en feeling på at det ville bli slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Hvordan har du justert opp forsterkeren/spilleren da? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Gain står må på max. Cross over står på ca 150 Hz. Spilleren har jeg ikke rørt så mye på, synes det fort ble forvrengning når jeg begynte og tukle med den. Kanskje på tide og kjøpe ny? Den har forreste egen sub-utgang, men ikke særlig imponert over den. Rørte og på den db boosteren eller hva jeg skal kalle det, men syntes at alt ble grøt da. Får se litt mer på det i morgen, nå er det tid for øl :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Man kan bli litt forvirret når noen sier at du skal bruke bare en utgang på forsterkeren, og koble begge spolene i paralell der, for hvis du kobler en spole til hver utgang, så blir det akkurat det samme, og kanskje litt enklere ;) Er du 100% sikker på at du har koblet pluss og minus riktig på begge spolene? Delefrekvensen til sub skal heller ikke behøve å være noe over 100hz, og gjerne ned mot 50-60hz hvis du har et greit frontsett å følge opp med. Også er det kassa da, den har MYE å si, så hvor stor kasse har du, og er den portet eller lukket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per-ulv Skrevet September 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Er sikker på at jeg har koplet korrekt ja. Har heller ikke krysset pluss og minus. Har koplet slik: Frontsettet er så som så med. Er ikke mye hjelp og få fra det.Usikker på størelsen på kassa. Er forrige eier som har bygget den, kan måle den senere i dag. Er portet kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg