focal Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Har pr idag Audison Wrx 6.420 altså en 6 kanaler. Kjører to sett med Focal 165 Kevlar. Mitt spørsmål er hvilken type bass egner seg best. Bil type Golf 4 stv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 nå er jeg ikke veldig kjent med effekten på bass utgangen på den forsterkeren der.. men, regner med at det ikke er alfor mye.. 10" spiller veldig kjapt og rent og er det jeg har i min bil og fåretrekker.. Min sub er da en Rockford Fosgate RFR HX2 og krever sine 1000watt RMS.. dette blir vell i meste laget for den 6kanalern? ellers? burde man vell vite litt mer om du vil ha pen lyd, kraftig lyd? o.l? og hvor mange watt man kan leke med her og penger osv. :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focal Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Denne er på : 4 x 78 + 350 W i 4 Ohm. 4 x 122 + 520 W i 2 Ohm. Front setta er i 4 Ohm. Pris pr bass ca. 5000.- Jeg er ute god lyd + høyt og brutalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Originally posted by focal Denne er på : 4 x 78 + 350 W i 4 Ohm. 4 x 122 + 520 W i 2 Ohm. Front setta er i 4 Ohm. Pris pr bass ca. 5000.- Jeg er ute god lyd + høyt og brutalt. Litt vanskelig å få "høyt og brutalt" med 350-520watt... Men et godt valg mvt kvalitet og trykk, er Infinity Kappa Perfect... Eller kanskje Cadence Wild Beast... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 må si meg enig med bisarre på denna :) var ikke allverden du hadde og gå på der.. hva med å investere i en kraftig monoblokk og en kraftig subb? Selv bruker jeg en Cadence Z7000 monoblokk som ny kostet ca.5800 for ca.1år siden.. og en Rockford Fosgate 10" RFR HX2 Dette burde trykke bra i din bil da du og har en åpen bil som supraen.. dette spiller både høyt og nogenlunde pent :) Men, så lite watt og så høye øsnker ville jeg gått for flere element.. 2stk 10" ? blir rimelig bra trykk og du får en kjapp og presis bass. Ang bass valg der, kan du ta dette opp med bisarre da han har peiling på elementer og watt styre osv.. hva som burde gjøre seg på din forsterker.. ps: har du kraftig dynamo på bilen? har du strøm nokk til dette? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focal Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Er enig her.Hva synes dere. Wild Beast 2 10" eller 2 stk Infinity eller 2 stk Rockford.Jeg må bare ha bass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focal Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Det blir et Optima batteri + Stinger kondensator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Du bør ligge unna RF sub, da den trenger mer enn dobbelt så stor forsterker som JBL og Infinityen, for å spille like høyt. Og siden du vil ha trykk, med forholdsvis lite effekt, må du gå for en lettdreven sub. Kondensator og batteri er god ide. Gir deg litt ekstra drahjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focal Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Det vil si att Cadense Wild Beast 2 Oms 10 " 2 stk i lukket kasse eller bassrefleks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Så.. Bisarre.. jeg bør bytte ut min Rocford Fosgate RFR HX2 10" med noe annet? Som spiller like bra til mindre effekt? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focal Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Sorry boys ,det blir en Focal Utopia Wx 33 , 13". Ønsk meg lykke til med valget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Tøft å ha alt i et merke og da :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by Shyggen Så.. Bisarre.. jeg bør bytte ut min Rocford Fosgate RFR HX2 10" med noe annet? Som spiller like bra til mindre effekt? Å nei... Ikke om du har effekt nok til den. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg