Gå til innhold

Senking av en A4 2x S-line

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg kjører en Audi A4 2004 stasjonsvogn med 2x s-line. Jeg kjører på 18" men syns det er litt vell mye "gap" med s-line "senken" på 20mm hvis jeg ikke tar helt feil.... Problemet er at jeg skulle gjerne hatt bilen 3-4 cm lavere enn det er i dette øyeblikket. Om jeg ikke tar helt feil må jeg ta også legge til de 20mm som den allerede er senket, og sitter da med et behov for senk på 50-60mm(hvis jeg ikke har misforstått helt feil?) lar dette seg gjøre uten coilovers? ville helst gått for fjærer om nødvendig pga penger osv. 

 

I tillegg hadde jeg tenkt til å space ut hjulene litt, noen som har noen formening om dette burde gjøres før eller etter nytt senkesett er satt på :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder av bilen din her på forumet og jeg synes den ser bra ut jeg. Den ser frisk med den høyden den har. Senker du den for mye vil det se ut som du kjører med ødelagte demper/fjærer

 

Om du vil slippe den ned litt mer ville jeg gått for Eibach sine 30mm senke fjærer, evt H&R som senker 35mm. Ikke noe mer enn det (Min mening)

 

Edit: Du sier at du vil slippe coilovers pga pengene? Husk at du må ha 4hjulskontroll, lyskontroll og time til BT etter du har satt på senkesett 1-winking.gif Bare der ligger det 2000kr +/-

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett bilder av bilen din her på forumet og jeg synes den ser bra ut jeg. Den ser frisk med den høyden den har. Senker du den for mye vil det se ut som du kjører med ødelagte demper/fjærer

 

Om du vil slippe den ned litt mer ville jeg gått for Eibach sine 30mm senke fjærer, evt H&R som senker 35mm. Ikke noe mer enn det (Min mening)

 

Edit: Du sier at du vil slippe coilovers pga pengene? Husk at du må ha 4hjulskontroll, lyskontroll og time til BT etter du har satt på senkesett ;) Bare der ligger det 2000kr +/-

Men om jeg går for 35mm vil bilen kun bli 15 mm lavere? Siden jeg har 20mm fra s-line om jeg ikke tar helt feil. Bilen har grei høyde bak.. Men foran er den mye høyere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette?

http://www.partsandretards.no/senkesett/senkesett/audi/a4-8e/supersport-senkefjaerer_2

 

50mm foran, og 35mm bak. Dvs 30mm lavere foran på din og 15mm bak om du har 20mm senk på sports understellet

Kunne gått for det der, ikke så værst pris heller. Håper bare 50/35 går bra siddn det avhenger av motorstørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår