Sonic10 Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Hei, jeg har kjøp meg en GROUND ZERO GZRB120XSPL http://shop.lydpahjul.no/?p=v&i=6482 Jeg har koblet det i 4 Ohm nå og har spilt i noen dager, ikke testet det ordntlig enda siden jeg spillet det litt inn. Jeg lurte på om når jeg kan koble det i 1 Ohm? Kan noen forklare meg fordeler og ulemper med å koble det i 4 ohm kontra 1 ohm? Jeg har en Digital Design M1c monoblokk som jeg driver dette med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 27, 2014 Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Det er bare å koble i 1ohm. Da får du mye mere effekt fra forsterkeren, men den krever da også nok strøm ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet April 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2014 Jeg har lest litt rundt på nettet om innspilling av subben, noen mener snakkenivå volum i 100t noen mener det er bare å kjøre på, men spille moderat i 10-15 min før man spiller høyt. Hva mener du er rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 28, 2014 Rapporter Share Skrevet April 28, 2014 Jeg har aldri spillt inn subene mine, men jeg hører når noe "sliter" og spiller da ikke så høyt at det skjer. Så bruk ørene, koble i 1ohm og kjør på... Hvis du tror det kanskje høres anstrengt ut når du spiller høyt, så gjør det antagelig det, så da skrur du litt ned ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg